U ovim jesenjim danima, česte su prehlade. U organizam je potrebno unositi što više vitamina. 

*Zašto baš mandarine?

Mandarine su bogate vitaminom C, štite organizam od prehlade, a pritom su i jako ukusne! Prodavnice i pijace su prepune ovog voća, iskoristite to, što više konzumirajte mandarine! 

*Da li ste znali?

Mandarine sadrže folnu kiselinu, magnezijum, vitamine B1, B2 i B3. Ovo voće je značajno u borbi protiv celulita. Konzumiranjem mandarina, možete se zaštititi od dijabetesa, srčanog udara, kao i moždanog udara.

*Pogledajte 10 razloga da svakog dana pojedete bar tri mandarine:

1. Mandarine jačaju imunitet

Mandarina je po sastavu slična pomorandži. Sadrži vitamin C, folnu kiselinu, cink, bakar, gvožđe… Sve ono što je potrebno da bismo ojačali imunitet!

2. Smanjuje upale

Zahvaljujući vitaminu A, mandarina sprečava upale. Sadrži vitamin C.

3. Snižava loš holesterol

Kora mandarine sadrži sastojke koji snižavaju loš holesterol.

4. Štiti srce

Mandarine štite naše srce, zahvaljujući vitaminu C, koji je izvor antioksidansa.

5. Pomažu u regulaciji krvnog pritiska

Zbog kalijuma koje sadrže, mandarine pomažu u regulaciji krvnog pritiska. Kalijum širi krvne sudove i pomaže boljoj cirkulaciji krvi.

6. Pomažu da popravite svoje raspoloženje

 Da li verujete da mandarine mogu popraviti vaše raspoloženje? Dokazano je da miris mandarine pomaže u otklanjanju stresa.

7. Usporavaju starenje

I ovde je vitamin C  od ključnog značaja! On je zadužen za usporavanje starenja.

8. Podstiču rast kose

Vitamin A održava hidriranim naše teme, a takođe poboljšava i kvalitet kose. Vitamin B12 je važan za zdravlje kose, a on se nalazi upravo u mandarinama.

9. Odlična maska za lice

Maska za lice od mandarina, čini da vaša koža bude zdravija i blistavija!

10. Dobre su za oči

 Vitamin A  pomaže u sprečavanju makularne degeneracije. Jedite što više mandarina i ne brinite se za vid!

*Preporučena dnevna doza vitamina C:

– deca od 1. do 8. godine – do 25 miligrama

– deca od 9. do 18. godine – do 65 miligrama

– žene : 75 miligrama

– muškarci: 90 miligrama

– pušači: do 125 miligrama

Jelena Radešić

No Comments Yet

Comments are closed