U novogodišnjoj noći (ali i u predstojećoj sezoni proslava i okupljanja) atmosfera se često “zagreje” pićem ili dva. Znate da na prazan stomak ne treba da konzumirate alkohol, ali da li ste znale da je važno i koju hranu jedete pre nego što počnete sa ispijanjem alkoholnih pića?

Postoje namirnice koje mogu stvoriti dodatne probleme u kombinaciji sa alkoholom, što se u najvećoj meri odnosi na nelagodnosti u predelu stomaka i poremećen rad sistema organa za varenje, kao i glavobolju.

Izbegavajte ove četiri grupe namirnica!

#1 Slane grickalice 

Najgora stvar koju alkohol radi vašem organizmu je dehidratacija. Iz tog razloga treba da izbegavate konzumiranje slanih grickalica poput kokica pre i tokom konzumiranja alkoholnih pića. Bolja opcija je da u obrok uključite namirnice na bazi vode – krastavac je sjajan izbor.

#2 Salate

Salate su zdrave za organizam iz puuuno razloga, ali ako postoji situacija kada ih treba izbegavati to je upravo pred izlazak! Salata neće stvoriti dobru “osnovu” za alkoholno piće. Radije odaberite hranu bogatu proteinima poput piletine koja se dugo vari i snižava nivo alkohola u krvi, odnosno doprinosi bržoj eliminaciji toksina.

#3 Pomfrit

Može vam se učiniti da je pomfrit dobar izbor za obrok pre izlaska, ali grešite. Obilje masnoća u ovim hrskavim, mnogima omiljenim slanim zalogajima, dovešće do problema sa varenjem. Velike količine masti u kombinaciji sa alkoholom znatno povećavaju mogućnost da organizam odreaguje – povraćanjem.

#4 Začinjena hrana

Jaki začini poput čilija čak i u manjim količinama često dovode do stomačnih tegoba i u treznom stanju. Zamislite onda šta čine vašem organizmu u kombinaciji sa alkoholom. Izbegavajte ukusne soseve, začinske namaze i aromatične namirnice pre izlaska.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.