Kontrola porcije hrane koju jedete tokom obroka je jedna od prvih stvari na kojima treba da poradite, ako želite da smršate ili da održite vašu figuru.Neodgovarajuće porcije mogu da dovedu do gojaznosti, ali takođe i do bacanja hrane. Uz prevelike obroke na koje smo navikli, mnogima je teško da prepoznaju prave porcije i veličine posluženja.

Bolje varenje

Prevelike količine hrane nisu dobre, počevši od toga što vas vode u gojaznost, pa do toga što prevelike porcije doprinose probavnim smetnjama i nelagodama. Vaš sistem za varenje najbolje radi kad nije pretovaren hranom, pa osim toga što ne treba hranu jesti previše brzo, takođe je ne treba jesti ni u prevelikim količinama. Brojni su benefiti kontrole porcija, a jedan od njih svakako jeste i taj što će pomoći da prestanu grčevi i naduvenost nakon jela.

Izbalansiran nivo šećera u krvi

Prejedanje može da dovede do disbalansa šećera u krvi, nevezano od toga da li jedete slatkiše, odnosno hranu bogatu šečerima ili jedete standardni obrok, tako što pretovarujete svoje telo glukozom, a to dalje može da dovede do insulinske rezistencije. Koristi od kontrole porcija i manjih obroka su takvi da će pomoći da vaše telo i dalje funkcioniše pravilno.

Poboljšana zasićenost

Kada jedete prebrzo, ne primećujete da vam želudac poručuje da je pun. Dok informacija iz vašeg želudca stigne do mozga i dok ga obavesti da je sit, treba da prođe malo vremena. Zato se dešava da kada brzo jedemo, često jedemo mnogo više nego što nam je zaista potrebno.

Jedite polako i obratite pažnju na znake gladi kako biste poboljšali osećaj zasićenosti i lepo osetili koji su to benefiti kontrole porcija.

Štedite novac

Kada jedete preporučene veličine posluženja, ne treba da kupuje toliko namirnica. Merenje posluženja učiniće da pakovanje, na primer, miksa orašastih plodova traje duže nego da jedete direktno iz njega. Koristii kontrole porcija se, dakle, ogledaju i u finansijskom delu, jer ćete jesti manje hrane koja vam ustvari nije zaista potrebna u tolikoj količini.

Da bi se lakše osetili benefiti kontrole porcija, čitajte oznake sa proizvoda, merite hranu, pripremajte svoje obroke unapred, koristite manje tanjire, pratite šta unosite u organizam, delite obroke sa drugima.

Nemojte braniti sebi određenu hranu, ni slanu ni slatku, već je pametno kontrolišite i uživajte u njoj.

Izvor: Objektiv.rs

No Comments Yet

Leave a Reply