Digitalni marketing je promenio način na koji se preduzeća razvijaju i sprovode svoju marketinšku strategiju. Pre ekspanzije Interneta glavnu reč u reklamiranju vodili su televizija, štampa, radio, bilbordi i direktna pošta. Međutim, danas je akcenat na dosezanju do novih potrošača i klijenata kroz digitalni svet. Preduzeća širom sveta se trude da idu u korak sa promenama i tehnološkim napretkom.

Mada je digitalni marketing u početku bio izazov više za mala preduzeća, činjenica je da je takođe u izuzetnoj meri pomogao da se izjednače uslovi na konkurentnom tržištu. Značajan broj malih firmi opstaje uprkos velikoj konkurenciji upravo zahvaljujući pametno sprovedenim digitalnim strategijama i moći Interneta. Neke od posebno korisnih su SEO optimizacija, marketing na društvenim mrežama, nativno oglašavanje, kao i kreiranje kvalitetnog sadržaja.

Pripremili smo 7 korisnih saveta za početnike koji će pomoći da vaša mala firma ostvari uspeh u digitalnom svetu.

#1 Napravite dobru digitalnu osnovu

Prva stvar o kojoj treba da mislite kada započinjete svoju digitalnu marketinšku kampanju jeste veb sajt. Da li vaše preduzeće ima veb lokaciju? Ako ste odgovorili da, odlično, na dobrom ste putu. Ako je vaš odgovor negativan, odmah napravite jedan. Za izradu veb sajta ne morate potrošiti mnogo novca. Možete da potražite na Internetu nekog od brojnih frilensera da vam podigne sajt i uradi dizajn u skladu sa bojama brenda koji gradite. 

Jedna stvar o kojoj posebno morate brinuti svakako jeste da vaša veb lokacija bude prilagođena mobilnim uređajima. S obzirom na to da sve više ljudi koristi svoje mobilne telefone za pretraživanje na Internetu, od ključne je važnosti da se vaša veb lokacija dobro učitava na mobilnim uređajima. 

#2 Razlikujte se od drugih

Kao lideru malog preduzeća, niko vam ne bi preporučio da se takmičite sa konkurentima koji imaju velike marketinške budžete. Zapravo, jedini način da se takmičite, odnosno ostanete konkurentni i opstanete jeste da se razlikujete od drugih. Pozicionirajte se u digitalnom svetu kao drugačiji brend, tj. kao preduzeće koje ume i može da ponudi svoje usluge i proizvode na jedinstven način.

Recimo da vodite malu pekaru. Možete li ponuditi nešto što vaš konkurent ne može? Možda je to usluga 24 sata ili neko pecivo po posebnom receptu. Suština je u tome da kreativno razmišljate, izdvojite se, budete specifični i prepoznatljivi.

#3 Pokušajte da razumete i koristite SEO

Kada pokrenete svoj sajt i izdvojite se po specifičnoj ponudi, tek ste na pola puta do uspeha. Jedno od prvih pravila u digitalnom svetu jeste da osigurate da vas ljudi lako pronalaze na Internetu.

Ovde na scenu stupa SEO ili optimizacija sajta za pretraživače. Search Engine Optimization ili SEO sastoji se od mnoštva praksi i tehnika koje sprovodite sa ciljem poboljšanja rezultata rangiranja vaše veb lokacije u pretraživaču. Jednostavno je: kada ste na prvoj stranici Gugla, potrošačima je lako da pronađu vaše proizvode i usluge na mreži. Dobar dizajn veb stranica i SEO pružiće vam prednost koja vam je potrebna za uspeh u digitalnom prostoru.

#4 Napravite dobru strategiju za društvene mreže

Verovatno ste napravili Fejsbuk stranicu za svoje preduzeće ili otvorili nalog na Instagramu i pre nego što ste pokrenuli sajt. No, da li imate pravu strategiju za društvene medije? Da bi vaše objave na Fejsbuku, Instagramu ili Tviteru zaista imale efekta, morate biti sigurni pre svega da će ih vaša ciljna publika videti. Da li znate koje platforme društvenih medija vaši potencijalni klijenti najviše koriste? Kada znate da su kupci vaših proizvoda mahom na Instagramu, možete uštedeti novac koji biste uložili u Fejsbuk reklame, na primer. imajući u vidu strategiju društvenih medija, ne zaboravite da unapred odredite budžet za promociju, a onda pametno plasirajte svoj sadržaj.

#5 Povežite se sa pravim influenserima

Saradnja sa pravim influenserom za vašu nišu može napraviti veliku razliku u obimu prodaje i bazi kupaca. Ovo je jedna od tzv. gerilskih taktika u marketingu koje mala preduzeća mogu koristiti za nadmetanje i uspeh na digitalnom tržištu.

Istražite dobro ko su ljudi od uticaja sa velikim brojem pratilaca, udružite se s njima kako biste ciljali svoju publiku i posmatrajte kako se vaše poslovanje lako razvija i napreduje.

#6 Fokusirajte se na sadržaj

U svetu digitalnog marketinga opštepoznata je fraza: Sadržaj je kralj. Ovo je apsolutno tačna tvrdnja, pogotovo sa savremeno doba u kome su informacije postale roba. Kvalitetan, relevantan sadržaj na sajtu sasvim u kombinaciji sa efikasnim SEO praksama, sasvim sigurno će povećati broj vaših posetilaca, a samim tim i kupaca. Jedna od preporuka za 2020. godinu je kreiranje video sadržaja. Prema proceni marketinških stručnjaka, video snimci pomažu korisnicima da lakše razumeju vaše proizvode i usluge.

#7 Isprobajte nativne oglase

Ukoliko želite da vaš brend nenametljivo ali efektno približite ciljnoj grupi, onda izaberite reklamiranje putem nativnih oglasa. Potražite platformu na kojoj možete kreirati svoju nativnu reklamu sami. Uz pomoć filtera kao što su jezik, geografska lokacija, ključne reči ili uređaj koji vaši potencijalni kupci koriste napravićete oglas koji se prikazuje na relevantnim sajtovima, spontano i u vreme kada vi to odredite. Ovo je odličan način da privučete korisnike i pretvorite ih u svoje lojalne kupce.

Autor: Srbijanka Stanković