Branislava Antović je diplomirani novinar-komunikolog, ali neka vas uniformne, akademske “vokacije” ne zavaraju – Branislava je autorka bloga Brana’s Divine World, modni uzor i inspiracija devojkama u Srbiji i regionu, beauty savetnica u čiji izbor i preporuku verujemo, veliki entuzijasta sa “okom za detalje”. Kako je Branin “Divine” svet postao njen odlično plaćen posao i šta da očekujete od “digitalne” karijere pročitajte u intervjuu sa šarmantnom blogerkom.

KRAGUJEVČANKA: Koja su tri ključna faktora za uspeh u poslu blogera u Srbiji?

BRANISLAVA: Hm, bojim se da ni u ovom poslu, kao ni u jednom drugom, nema konkretnog recepta, zakonitosti, formule. Ipak, ono što sam uvek isticala i što ću uvek isticati kao najvažniji momenat uspešnog blogovanja jeste kvalitetan sadržaj. On vam možda neće doneti masovnu praćenost, veliku popularnost, brojke od kojih vam se zavrti u glavi, ali za uspešno blogovanje to vam nije ni potrebno. Potreban vam je kvalitetan sadržaj koji će privući kvalitetnu publiku, sa kojom će porasti i kredibilitet vašeg rada i bloga, a upravo od tog kredibiliteta zavisi i sve ostalo, posebno uspeh i monetizacija bloga.

Sa konferencije WebDan, branasdivineworld.com

KRAGUJEVČANKA: Prema tvom mišljenju – da li blog i YouTube kanal postaju profitabilniji kanali promocije za brendove u poređenju sa dnevnim novinama, časopisima, televizijom?

BRANISLAVA: Zavisi o kojoj ciljnoj grupi pričamo. Za većinu je televizija i dalje dominantan medij i verujem da će tako ostati još neko vreme. Sa druge strane, imamo čitave generacije koje ne pale televizore već se isključivo informišu i zabavljaju putem svojih kompjutera. Dakle, za određene brendove i proizvode klasični mediji su i dalje profitabilniji, ali za one druge, koji se ne obraćaju široj masi i fokusirani su ka nešto konkretnijim ciljnim grupama, online mediji su definitivno postali najprofitabliniji izbor, što zbog nižih cena, što zbog zbog specifičnog vida marketinga koji je zastupljen na ovim medijima a koji je daleko dirketniji, intimniji i prisniji od onog klasičnog.

KRAGUJEVČANKA: Ukoliko neko odluči da se profesionalno bavi pisanjem bloga li vođenjem YouTube kanala, koja početna ulaganja će imati? Prema tvom iskustvu nakon koliko meseci (ili godina) bloger/jutjuber može očekivati prvu ozbiljniju zaradu?

BRANISLAVA: Moje iskustvo je specifično jer sam ja sa blogovanjem počela pre sedam godina, kada je bilo kakva zarada od ovog posla bila misaona imenica. Tada je važilo pravilo da od prvog napisanog do prvog sponzorisanog posla može i mora da prođe i po nekoliko godina. Danas su stvari drastično drugačije. Poznajem ljude koji su već nakon godinu dana od pokretanja YouTube kanala počeli da zarađuju. Ali, ponoviću, ni ovde nema pravila. Ono što ipak sa sigurnošću mogu da kažem je to da zarada (bilo koje vrste i vida) nikada ne sme biti jedini cilj. Takvo razmišljanje je isključivo recept za neuspeh.

branasdivineworld.com

KRAGUJEVČANKA: Kako izgleda tvoj prosečan radni dan?

BRANISLAVA: Moj svaki radni dan se razlikuje od prethodnog i od onog narednog. Međutim, dva scenarija su najčešća:

– kod kuće sam, u pidžami i provodim minimum 10 sati ispred kompjutera ili
– u kontinuitetu sam 10 sati van kuće na sastancima, fotografisanjima, promotivnim događajima.

Ovo drugo je svakako glamuroznije i interesantnije, ali prvi scenario je važniji za ono što se dešava na blogu otud su takvi dani i ćešći.

BRANA’S DIVINE WORLD kroz objektiv

KRAGUJEVČANKA: Šta je najteži deo tvog posla?

BRANISLAVA: Činjenica da on zaista, ali zaista nikada ne prestaje. U njemu sam 24/7. Čak i kada želim da bude drugačije, osećam grižu savest i nemir zbog te želje. Tako su svi moji odmori od 2010. godine zapravo radni. Baš kao i moji vikendi. Naravno, ne radim ja konstantno, ali sa druge strane, ne pamtim dan u kojem se uopšte i aspolutno nisam bavila nekim segmentom svog posla. I da, ume da bude zamarajuće. Ali opet, ne znam postoji li nešto u čemu bih mogla više da uživam nego što je to posao kojim se sada bavim.

KRAGUJEVČANKA: Šta je tvoj dosadašnji najveći uspeh u karijeri?

BRANISLAVA: Trenutak kada sam na skoro održanoj tribini na Fakultetu političkih nauka, na kojem sam diplomirala 2010. godine, nakon jednog od mojih izlaganja na temu posla kojim se bavim i pravca koji sam odabrala, dobila aplauz od svojih profesora novinarstva, Nede Todorović i Veselina Kljajića. Uz aplauz dobila i po koje ’’Bravo!’’.

branasdivineworld.com

KRAGUJEVLANKA: Šta kada postane teško? Koji savet imaš za početnike u oblasti digitalnih medija?

BRANISLAVA: Najpre, pronađeš svoju oazu mira. U mom slučaju je to moja porodica i moj rodni grad, Aleksinac. Kad zagusti skloniš se, daš predaha i telu i umu i onda nastaviš dalje. Ne obazireš se na druge, ne upoređuješ se, pričaš svoju priču i daješ sve od sebe da je ispričaš na što interesantniji način. I trudiš se, maksimalno se trudiš da budeš što bolji. I kriza se prevaziđe, a rezultati dođu.

KRAGUJEVČANKA: Kakvi su planovi tvog tima za dalji rad Brana’s Divine World digitalnog kutka?

BRANISLAVA: Ima planova, ali ja čvrsto verujem u onu ’’Ako hoćeš da nasmeješ Boga, reci planiram’’, tako da ipak sve te misli o budućnosti sujeverno čuvam u sebi, dok istovremeno držim pesnice da se ništa ne izjalovi.