Logopedi i pedagozi preporučuju roditeljima da deci čitaju knjige još od najranijeg uzrasta.

Pored toga što se u toku čitanja stvara bliskost između deteta i onog koji čita, jer su tada čitalac i slušalac uglavnom zagrljeni, dete će susret sa knjigom pamtititi kao prijatnost, te će kasnije i samo voleti da čita.

Ima predivnih slikovnica za najmlađi uzrast koje detetu pomažu dok progovara. Imenovanjem slika, radnji i predmeta pomažete detetu da usvoji pojmove koje povezuje sa određenom reči i tako će naučiti da sve u vezi njih ima svoj naziv.

Starija deca se poistovećuju sa likovima iz priče. Čitanjem povećeavate kapacitet za saosećanje kod deteta. Slušajući priče deca prolaze kroz različita iskustva i emocije kao što su pobeda, poraz, sreća ili tuga. Na primer, dok sluša bajku „Crvenkapa“ vaš mališan će proživeti strah od vuka, ali i osećaj pobede dobrog nad lošim. Priče su informativne, otkrivaju kako se mogu rešiti određene situacije. Priče su jedan od načina da deca zavole učenje.

Ukoliko čitate svojim mališanima oni će razviti jezičke veštine i mišljenje, naučiće kako da se suoče sa svakodnevnim problemima i strahovima.

Preporuka je da u toku čitanja menjate intonaciju glasa u skladu sa tekstom. U toku čitanja zastanite i porazgovarajte s detetom u vezi stvari koje ga plaše. Izbegavajte priče koje se detetu ne sviđaju. Što su deca starija sve više vole da priče imaju reči kojima će se smejati.

I isključite telefon, računar i TV dok čitate detetu.

S.Ž.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.