Devet znakova da ne pijete dovoljno vode – www.kragujevcanka.rs

Devet znakova da ne pijete dovoljno vode

Konzumiranje bakteriološki i zdravstveno isravne vode od ključnog je značaja za pravilan rad organizma i lepotu kože. Preporuka je da se na dnevnom nivou popije između 1,5 l i 2 l vode, što je naročito važno u topijem delu godine koji sledi. Redovnim konzumiranjem vode sprečavate mogućnost dehidratacije i ozbiljnija zdravstvena stanja, a evo devet pokazatelja da ne pijete dovoljno vode:

#1 Suva usta

Ukoliko bilo kada tokom dana osetite da su vam se usta “osušila” to je siguran pokazatelj da ne hidrirate organizam u potrebnoj količini. U ovakvim situacijama nemojte konzumirati veštački zaslađene napitke poput industrijskih sokova – obična voda je jedini i pravi izbor.

#2 Suva koža

Hidratacija kože je jedan od osnovnih preduslova za zdravlje i lepu kožu – spolja i iznutra. Ukoliko ne pijete dovoljno vode, ćelije kože ne dobijaju potreban nivo hidratacije iznutra, dolazi do narušavanja hidro-lipidnog sloja i javlja se suva koža.

#3 Često osećate da ste žedni

Čim osetite žeđ – vaš organizam je dehidriran! Ukoliko razvijete naviku ispijanja malih količina vode tokom dana sprečićete ovakve “nalete” i neprijatan osećaj uz propratne simptome dehidratacije.

#4 Suvoća očiju

I očima je potrebna redovna hidratacija iznutra. Nedostatak suza jedan je od glavnih simptoma koji upućuju na dehidrataciju organizma.

#5 Bol u zglobovima

Voda je neophodna telu, naročito tokom fizičke aktivnosti – čak i tokom najmanjih napora poput lagane šetnje do prodavnice tokom dana. Ukoliko ne hidrirate organizam, potpora između zglobova slabi, narušavaju se prirodna ravnoteža i odbrambeni sistem koštanog tkiva i dolazi do pojave bola – u ramenima, ručnim i nožnim zglobovima, vratu i slično.

#6 Gubitak mišićne mase

Jedan od gradivnih elemenata mišića je voda. Nedostatak vode u organizmu dovodi do smanjenja mišićne mase, što mnogi pogrešno žele da postignu kada su na dijeti. Obavezno ponesite flašicu vode na trening!

#7 Prehlada koja dugo traje

Unošenjem adekvatne količine vode pomažete organizmu da izbaci toksine. Ukoliko je organizam dehidrirao, organi “crpe” vodu iz drugih izvora (npr. krvi) što dovodi do niza drugih zdravstvenih problema.

#8 Umor i letargija

Neadekvatnim unosom vode uskraćujete telu snabdevanje kiseonikom, koji je neophodan za pravilan rad i funkcionisanje svih sistema organa. Nedostatak kiseonika dovodi do konstantne pospanosti, naleta umora, letargije.

#9 Probavne smetnje

Smanjen unos vode dovodi do niza problema sa digestvinim sistemom, a jedan od najčešćih je pojava tzv. lenjih creva, pri čemu toksini ostaju duže u organizmu. Javljaju se zatvor, goušica, nadimanje – ne dozvolite da ovakvi problemi postanu deo vaše svakodnevice.

 

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.