Kako da se rešite nervoze i stresa u PMS-u – www.kragujevcanka.rs

Kako da se rešite nervoze i stresa u PMS-u

Nervoza, konstantna potreba za hranom (pogotovo slatkišima), bolovi, nadutost, glavobolja, česte promene raspoloženja – i eto nas opet u ”onim” danima. Koliko god muškarcima predmenstrualni sindrom (PMS) deluje kao izgovor za to što su u tom periodu oni najčešće žrtve promenljivog i razdražljivog ponašanja svojih lepših polovina, varaju se! PMS ima čak 85% žena i iako simptomi nisu isti kod svih, nervoza i stres su prisutni kod većine. Ipak, postoje načini kako da ove simptome ublažite ili ih se, ako imate sreće, potpuno rešite i povratite svoju životnu harmoniju u periodu PMS-a.

Smanjite unos kofeina. Mnogima od vas ovo verovatno zvuči nemoguće, pogotovo zbog one čuvene prve jutarnje šolje kafe, ali probajte da kafu zamenite zelenim čajem ili čajem od lavande jer kofein utiče na povećanje nervoze i razdražljivosti. Ovo se takođe odnosi i na sve kofeinske napitke.

Bavite se jogom. Istraživanja pokazuju da je joga jedna od najboljih tehnika opuštanja i odlična je za borbu protiv stresa, što je posebno značajno ukoliko planirate da zatrudnite. Samo 20 minuta joge dnevno duplira šanse za trudnoću u roku od dva meseca.

Iskoristite pomoć sunca. Istraživanja na Jejlu pokazala su da pola sata vežbanja ili šetnje na svežem vazduhu pomaže u opuštanju i smanjivanju nervoze. Zapravo sunčevi zraci stimulišu moždane ćelije da proizvode serotonin, poznatiji kao hormon sreće, što ima pozitivno dejstvo na razdražljivo raspoloženje.

Regulišite ishranu. Korigovanje ishrane može da snizi nivo stresa. Ključnu ulogu mogu imati zeleni čaj, vitamin B6 koga ima u bananama, ribi, mleku, orasima, pšenici, avokadu, piletini, zatim kalcijum, magnezijum, ugljeni hidrati. Jedite ovas, crni hleb, integralne žitarice, voće i povrće sa puno vlakana i smanjite unos šećera.

Obratite se za pomoć. Razgovor sa bliskim ljudima može pomoći da se izborite sa stresom na potpuno zdrav način. U slučaju da su nervoza i stres prisutni u tolikoj meri da vam potpuno ometaju svakodnevicu, obratite se ginekologu i ako je potrebno psiohoterapeutu. Odgovarajuća terapija koja najčešće podrazumeva uzimanje kontraceptivnih pilula ili antidepresiva može značajno pomoći u ublažavanju nervoze i stresa u toku PMS-a.   

J.S.

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.