Kako da smanjite stres i povećate samopouzdanje na poslu – www.kragujevcanka.rs

Kako da smanjite stres i povećate samopouzdanje na poslu

Da li ste pod stresom zbog nedostatka samopouzdanja na radnom mestu? Ovde ne govorimo o samopouzdanju – ova haljina mi (ne) stoji dobro. Stres i samopouzdanje idu ruku pod ruku u kancelariji, a ukoliko upadnete u začarani krug ponekad deluje nemoguće preseći ga.

Pritisak na poslu može dovesti do brojnih zdravstvenih komplikacija kod zaposlenih i korisno je navesti tri nivoa: pritisak od strane nadređenog, pritisak tima i pritisak koji zaposleni sam postavlja pred sebe.

Iako vam deluje da u privatnom životu imate dovoljno samopouzdanja da na gala večeru ušetate u trenerci i prirom pozdravite organizatora lično, na radnom mestu možete imati poteškoća u nekoliko situacija.

#1 Tražite povišicu

Plata, stres, samopouzdanje – triangl koji je povezan više nego što očekujemo. Kada ste na internom nivou sigurni u sebe, svoje veštine i znanja, kao i u doprinos progresu organizacije za koju radite, sasvim je prirodno očekivati višu platu. Do internog konflikta, a otuda i stresa, dolazi kada nadređenom (odnosno donosiocu odluka) treba jasno da kažete “želim višu platu jer je zaslužujem”. Jednostavno prevaziđite stres tako što ćete svoj zahtev za višom platom “ispratiti” konkretnim podacima o uspehu (rast prodaje, prihoda i slično). Isključite emocije iz ovakvog razgovora i ne očekujte odgovor odmah. Obavezno dogovorite follow up sastanak na kojem ćete ponovo razgovarati o vašem zahtevu.

#2 Profesionalno neslaganje

Ukoliko se sa nekim od kolega ne slažete povodom tekućeg poslovnog pitanja izbegavajte da kažete “ne slažem se”. Radije upotrebite fraze “posmatram situaciju drugačije jer…”, “mislim da treba da razmotrimo i xyz zbog…”.

Posmatranjem snaga i slabosti konkretnih predloga sprečićete da dođe do razvoja konflikta na ličnom nivou.

# 3 Pregovori o fleksibilnom radnom vremenu 

Ukoliko ste na praktičnim primerima uvideli da ste produktivniji od 12 sati, nego od 7 ujutru, ili da vam više odgovara da radite dvokratno ili da deo posla obavite od kuće – razgovarajte sa nadređenim o fleksibilnom radnom vremenu. Koncept fleksibilnog radnog vremena izuzetno je koristan u organizacijama koje su u “manjem prostoru”, pa rad jednog tima može uticati na rad i rezultate drugog usled buke, brojnih šumova u komunikaciji i sličnog. Ovakav sistem može biti okidač stresa.

Imajte na umu da treba da predstavite sve koristi koje će fleksibilno uređen sistem doneti celokupnoj organizaciji. Napravite plan diskusije i anticipirajte sva pitanja koja vam nadređeni tim može postaviti. Ovaj korak preduzmite samo onda kada se uvereni da je to ono što je potrebno organizaciji, kada u to zaista verujete i želite da uspe.

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.