Kako pobediti anksioznost: 5 efikasnih strategija – www.kragujevcanka.rs

Kako pobediti anksioznost: 5 efikasnih strategija

Razgovori za posao ili zarobljenost u punom gradskom prevozu uznemiri i najsamouverenije među nama. Za neke ljude, borba sa anksioznošću može da poremeti i najprostije svakodnevne zadatke, naročito kada stres povisi nivo kortizola (hormon kore nadbubrežne žlezde, tzv. “hormon stresa”).

Ovih pet koraka će olakšati vašu borbu sa anksioznošću tokom situacija ispunjenim stresom i pomoći će vam da obuzdate negativne emocije.

#1 Imajte plan B

Kada znate da će konkretna situacija sa kojom morate da se suočite biti stresna za vas, promislite unapred kako možete odreagovati. Ako prvi plan ne uspe, okrenite se planu B, ili pak C ili D, koliko je vama potrebno. Osmislite par koraka unapred i razmislite koje su vaše mogućnosti. Osećaćete se prijatnije kada ste pripremljene.

#2 Ko loše misli, loše mu i bude

Ne dozvolite da vas negativne misli skrenu s kursa; koncentrišite se na događaj pred sobom i cilj ka kom idete. Ne mislite previše “šta ako” i kada se to nevoljno desi, obavezno što pre skrenite misli.

#3 Ne potiskujte emocije, prihvatite ih

Istina je, treba da navodite misli ka pozitivnim, ali ako osećate da vas preplavljuje osećaj nelagodnosti, i da je jednostavno previše za vas u tom trenutku, prihvatite ga. Recite sebi, “Takva sam, stigla sam dovde i idem dalje“. Same sebe bodrite.

Dobra stvar je što svi učimo iz iskustva i sledećeg puta će vam biti lakše.

#4 Osvrnite se na prošlost

Ne treba se oslanjati na prošlost, ali treba joj s vremena na vreme posvetiti koju misao. Podsetite sebe na pređašnje uspehe i momente kada ste mislile da nećete uspeti, a evo gde ste sad. Ovakvi mali mentalni podsetnici su odlično oružje protiv misli poput, “Nadam se da neću i ovo upropastiti”.

#5 U zdravom telu zdrav duh

Činjenica je da je u osnovi  potreba našeg tela ispunjavanje fizioloških potreba, te ako one nisu zadovoljene, veća je verovatnoća da će i vaše mentalno stanje biti neuravnoteženo. Hidrirajte se obavezno, i trudite se da svakoga trenutka imate nešto u torbi kao zdravu formu užine kako ne biste bile gladne. Slabo telo je slab borac protiv bilo čega.

M.S.

 

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.