Kupovina sezonskih namirnica je zdrav i jeftin način ishrane.

Mesec avgust nam donosi obilje voća i povrća. Sve vrste su osvežavajuće, što ih čini odličnim za vruće letnje dane.

Veći deo ovih namirnica će vam pomoći da zaštitite kožu od štetnih sunčevih zraka.

Kajsije

Kajsije sadrže malo zasićenih masti, holesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana i kalijuma, a odličan izvor vitamina A i C. Sada su najzdravije i najjeftinije, zato ih svakako iskoristite.

Dinja

Dinja je dobar izvor dijetalnih vlakana, niacina, vitamina B6 i folne kiseline. Odličan je izvor vitamina A, C i kalijuma.

Iako sadrže dosta šećera, dinje sadrže malo zasićenih masti i soli, i jako malo holesterola.

Lubenica

Lubenica je pravo letnje voće sa jako malo zasićenih masti, holesterola i soli. Dobar je izvor kalijuma, a odličan izvor vitamina A i C. Lubenica je osvežavajuća, slatka i mirisna.

Breskve

Sadrže jako malo zasićenih masti, holesterola i soli. Veći deo kalorija dolazi od šećera.

Dobar su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, niacina i kalijuma, i odličan izvor vitamina C.

Nektarine

Sadrže malo zasićenih masti, holesterola i soli, ali veći deo kalorija dolazi iz šećera. Poput breskvi, dobar su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, niacina i kalijuma. Odličan su izvor vitamina C.

Smokve

Ovo je doba godine kada možete da uživate u svežim i zdravim smokvama.

Dobar su izvor kalijuma, mangana, vitamina B6, a odličan izvor dijetalnih vlakana.

Grožđe

Iako tokom godine nije pristupačno, sezona grožđa u avgustu tek počinje. Sadrži malo zasićenih masti, holesterola i soli. Odličan je izvor vitamina C i K.

Paprika

Paprike su tokom ostalih meseci prilično skupe i pune pesticida. Svakako iskoristite sezonu paprika jer su dobar izvod tiamina, niacina, folne kiselina i bakra.

Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, kalijuma i mangana.

Tikvice

Sezona tikvica je sada na vrhuncu. Ovo ukusno povrće blagog ukusa je dobar izvor proteina, vitamina A, tiamina, niacina, fosfora i bakra.

Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, riboflavina, vitamina B6, folne kiseline, magnezijuma, kalijuma i mangana.

Kukuruz

Pristupačan, ukusan i hranjiv, kukuruz s pravom pripada letnjem povrću.

Sadrži malo zasićenih masti i jako malo holesterola i soli. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, tiamina i folne kiseline.

Patlidžan

Sadrži jako malo zasićenih masti i holesterola. Sadrži dosta soli i veći deo kalorija dolazi iz šećera.

Dobar je izvor vitamina K, tiamina, vitamina B6, folne kiseline, kalija i mangana, a odličan je izvor dijetalnih vlakana.

Krastavac

Sadrže malo zasićenih masti i jako malo holesterola i soli.

Dobar su izvor vitamina A, magnezijuma, fosfora i mangana, a odličan izvor vitamina C, K i kalijuma.

Izvor: centarzdravlja

1 Comment

Leave a Reply