U nedostatku vremena za pripremu obroka i zdravih alternativa kaloričnim i nutritivno siromašnim užinama, postoji zdravija opcija – suve šljive. Suve šljive se opravdano smatraju prirodnim multivitaminskim koktelom koji okrepljuje organizam, vraća snagu i čuva zdravlje. Konzumiranjem pet do deset komadića suvih šljiva dnevno utolićete glad, ali i učiniti dobro za zdravlje i celokupan organizam.

#1 Prirodan lek za bolove u zglobovima

Suve šljive utiču na povećanje gustine kostiju što direktno poboljšava pokretljivost i ublažava bolove. Bogate su vitaminima C i K koji su od izuzetne važnosti za očuvanje zdravlja zglobova i kostiju. Konzumiranje deset suvih šljiva dnevno pozitivno će uticati na smanjenje bola u leđima, ručnim i nožnim zglobovima.

#2 Prevencija dijabetesa

Suve šljive imaju nizak glikemijski indeks i pozitivno utiču na smanjenje nivoa šećera u krvi, pa se smatraju odličnom prevencijom kada je o dijabetesu tipa 2 reč.

#3 Regulisane metaboličke aktivnosti

Ovo suvo voće od davnia je poznato kao efikasan lek za uklanjanje širokog spektra probavnih smetnji. Zbog specifičnog sastava i prijatnog ukusa mogu ih konzumirati osobe koje pate od posledica nepravilnog rada probavnog sistema usled narušavanja bakterijske mikroflore crevnog trakta. S obzirom na nisku kalorijski vrednost, bogatstvo vlaknima i ukus, suve šljive su odlična užina za sve osobe na dijetetskim režimima ishrane. Treba voditi računa o količini – ne više od 10 suvih šljiva dnevno, raspoređenih u pravilnim vremenskim intervalima.

#4 Poboljšana koncentracija

S obzirom da sadrže dosta antioksidanata, suve šljive se preporučuju za borbu sa slobodnim radikalima. Kao posledica izloženosti dejstvu slobodnih radikala i pozitivnih jona, dolazi do znatnog opadanja nivoa koncentracije. Suve šljive podstiču apsorpciju gvožđa i poboljšavaju memoriju.

#5 Prevencija teških oboljenja

Prisustvo antioksidanata u telu pomaže u borbi protiv ćelija raka kao i u prevenciji teških oboljenja. Suve šljive imaju snažno antioksidativno dejstvo što ih čini korisnim u sprečavanju oboljenja kao što su astma, srčane bolesti prouzrokovane dijabetesom, reumatski artritis i ateroskleroza.

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply