Pored meditacije i fizičke aktivnosti, važnu ulogu u u smanjenju stresa ima pravilna ishrana. Ako jedete hranu punu šećera, to će povisiti vaš nivo šećera u krvi. Visok nivo šećera u krvi sprečava nadbubrežne žlezde da kontrolišu stres i rezultat je nervoza, napetost, strah. Važno je šta jedete!

Slatki krompir je, na primer, pun triptofana, esencijalne amino kiseline koja se u organizmu metaboliše u serotonin. Serotonin je zapravo hormon dobrog raspoloženja i sreće. Slatki krompir je takođe pun beta karotena koji nam jača imunitet kao i vlakana koji regulišu nivo šećera u krvi.

Špargla je čudnovato povrće! Bogata je vitaminom B6 i folnom kiselinom koji se u ogranizmu metabolišu u dopamin. Dopamin je supstanca koja se ponaša kao prirodni relaksant i opušta naš mozak. Obe ove supstance su od višestruke važnosti za naš imuni i nervni sistem.

Crni pasulj je bogat magnezijumom i drugim mineralima koji pomažu našim mišićima da se opuste a isto tako i spuštaju krvni pritisak. Ako ne unosite dovoljno magnezijuma imaćete glavobolje i grčeve u mišićima, zato ne izbegavajte ovu namirnicu. Crni pasulj je bogat i vlaknima i proteinima koji regulišu nivo šećera u krvi.

Još jedan sjajan izbor kada je hrana koja reguliše stres u pitanju, je koštunjavo voće. Koštunjavo voće a naročito lešnik i badem, je bogato omega-3 masnim kiselinama koje smanjuju nivo stres hormona koji se naziva kortizol. Ono je takođe bogato i vitaminom B koji telo metaboliše u serotonin. Pored ovih namirnica ne zaboravite i na jogurt i žitarice koje takođe igraju važnu ulogu u otklanjanju stresa.

No Comments Yet

Leave a Reply