Vežbanje kao takvo ne treba da ima za cilj samo mršavljenje ili zatezanje tela. Vežbanje je prvi korak ka zdravom načinu života! Najnovija istraživanja pokazuju da redovno vežbanje može da prevenira 13 vrsta kancerogenih obolenja. Treba li vam bolja motivacija?


Studija koja je objavljena u JAMA Internal Medicine magazinu pratila je 12 grupa ljudi koje su učestvovale u nekim ranijim istraživanjima, a koji žive zdravim životom, dobro se hrane i redovno vežbaju. Tokom istraživanja sve informacije su upoređene sa informacijama sa učestalošću 26 različitih vrsta kancerogenih oboljenja i došlo se do zaključka da ljudi koji redovno vežbaju ređe obolevaju od karcinoma, čak za sedam odsto.

U totalu, ova studija je pratila podatke od 1,4 miliona učesnika, a istraživanja su otkrila da je 150 minuta sata nedeljno dovoljno da smanjite rizik od 13 različitih vrsta karcinoma, uključujući rak dojke, debelog creva i pluća. To su tri najčešća oblika raka u Sjedinjenim Američkim Državama gde je istraživanje obavljeno.

Ako vas tačno zanima šta je to umereno, a šta intenzivno vežbanje, pokušaćemo vam što jednostavnije objasniti. Umerene vežbe podrazumevaju plivanje, šetanje ili rad u bašti (košenje trave, sređivanje cveća i bašte). S druge strane intenzivni treninzi su oni koji traju nešto kraće, ali se više znojite i broj otkucaja srca je prilično visok. Ako za vreme vežbanja ne možete baš nesmetano da pričate to znači da radite intenzivne, ne umerene vežbe.

Autor ove studije, Steven C Moore izjavio je 150 minuta vežbe nedeljno, umerene fizičke aktivnosti ili 75 minuta vežbanja nešto jačeg intenziteta jednako štiti od karcinoma kao što štiti od srčanih obolenja. Još jedan učesnik studije izjavio je kako intenzitet i trajanje samog treninga igra veoma važnu ulogu i da su vežbe visokog intenziteta povezane sa smanjenjem rizik od 13 vrsta karcinoma.

U studiji je objavljeno i upozorenje u kome stoji da je celo ovo istraživanje dokazalo da vežbanje na neki način smanjuje rizik od kancerogenih obolenja, ali da to ne znači kako se vežbanjem može u potpunosti sprečiti nastanak raka. Oni su naglasili da postoji dobra šansa kako vežbanje preventivno deluje na kancerogena obolenja.

Naravno, prevncija karcinomima ne bi trebalo da bude jedini razlog da počnete sa vežbanjem, jer postoji zaista mnoštvo dokazanih beneficija koje dobijate vežbanjem.

Jedno istraživanje koje je obavljeno pre tri godine je dokazalo da ako dodate samo tri minuta više u svoju desetominutnu rutinu vežbanja poboljšavate izdržljivost, nivelišete krvni pritisak i nivo šećera u krvi. Još jedna studija je otkrila i kako fizička aktivnost bolje deluje na ljude koji se oporavljaju od moždanog udara nego propisani lekovi, a postoje i dobri dokazi kako treninzi u koje je uključeno dizanje tegova pomažu kod smanjenja masnih naslaga na stomaku. Masne naslage su jedan od ranih znakova nekoliko ozbiljnih hroničnih obolenja.

Pored svega navedenog, fizička aktivnost pozitivno utiče i na mentalno zdravlje, dokazano je da vežbanje pomaže da se lakše i efikasnije izborite sa stresom, smanjuje rizik od anksioznosti i depresije te poboljšava pamćenje i koncentraciju.

Pronađite dobrog trenera koji će vas u vežbanje uvesti na lagan način i sigurni smo da ćete “se navući” 🙂

No Comments Yet

Leave a Reply