Suplementi omega 3 masnih kiselina: da ili ne? – www.kragujevcanka.rs

Suplementi omega 3 masnih kiselina: da ili ne?

Jedna od univerzalnih preporuka za dobro zdravlje kardiovaskularnog sistema je uzimanje suplemenata omega 3 masnih kiselina iz ribljeg ulja. Ipak, istraživanje u kojem je učestvovalo 100.000 ljudi potvrđuje da ne postoji povezanost između suplemenata omega 3 masnih kiselina i dobrog zdravlja srca.

Naime, uzimanje suplemenata omega 3 masnih kiselina ne može da spreči bolesti srca, tvrdi tim britanskih istraživača u fokusu čijeg projekta je ispitivanje uticaja suplemenata na ljudski organizam. Naučnici tvrde da suplementi omega 3 masnih kiselina ne donose nikakvu dobrobit telu. Razlog? Metabolizam masti! Organizam je inteligentna “mašinerija” koja ume da prepozna odakle stižu nutrijenti, a kada je o suplementima omega 3 masnih kiselina reč – ne iskorišćava ih, već ih procesuira kao “strano telo”.

Profesor Tom Sanders, nutricionista s King’s College-a u Londonu ističe da postojeće smernice o prevenciji kardiovaskularnih bolesti podstiču konzumaciju ribe više nego uzimanje suplemenata.

Konzumiranje ribe i morskih plodova treba da postane navika svakom čoveku najkasnije posle 30. godine života. Losos se smatra jaednom od najzdravijih vrsta ribe i najboljim izvorem omega 3 masnih kiselina. Za adekvatan unos omega 3 masnih kiselina prirodnim putem konzumirajte i avokado, brokoli, maslinovo ulje, tunjevinu, orašaste plodove.

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.