Top 10 namirnica za ishranu tokom leta – www.kragujevcanka.rs

Top 10 namirnica za ishranu tokom leta

Iako smo tokom leta fizički aktivniji, pogrešno je misliti da je potrošnju kalorija dobro “nadoknaditi” jakim obrocima. Na jelovniku treba da se nađe što više sirovog voća i povrća, a na listi za izbegavanje su obroci koji obiluju prostim ugljenim hidratima, trans mastima i praznim kalorijama.

Uključite u jelovnik sledeće namirnice i uživajte u energiji, dobrom zdravlju i raspoloženju tokom leta: 

Lubenica. Ako ste veći deo dana proveli na suncu parče lubenice će vam pomoći da se rehidrirate i unesete tečnost koja je potrebna organizmu. Sa svega 44 kalorija (parče srednje veličine) lubenica je pravi izbor za osobe sa povišenom kilažom ili visokim krvnim pritiskom jer je bogata vodom pa podstiče osećaj sitosti i smanjenje apetita. Lubenica je bogata vitaminom C koji pomaže imunom sistemu da se bori protiv infekcija i virusa, kao i likopenom (crvenim karotenskim i karotenoidnim pigmentom) koji štiti membrane ćelije i tako brani organizam od kancera, a ćelije kože od štetnih UV zraka.

Tikvice. Pohovane, grilovane ili sirove, tikvice su odlična namirnica za leto. Imaju samo 20 kalorija na 100 grama i bogate su vitaminom C koji deluje kao antioksidans.  Osim vitamina C tikvice sadrže vitamine A i B, magnezijum, omega-3 masne kiseline kao i dijetalno vlakno, pektin, koje smanjuje holesterol i poboljšava zdravlje srca.

Paradajz. Paradajz je bogat antioksidansima koji pomažu da se smanji nivo šećera u krvi. Kao i lubenica, paradajz sadrži likopen koji je odličan za prevenciju kancera i za detoksikaciju organizma.

Paradajz sadrži i karotenoide koji vašoj koži daju prirodan, preplanuli sjaj.

Kukuruz šećerac. Bez soli, putera ili drugih dodataka kuvani kukuruz je odlična niskokalorična poslastica. Kukuruz šećerac sadrži sastojke koji štite oči od UV zračenja. Pošto brzo gubi svoju slatkoću najbolje je da ga pojedete istog dana kada je ubran. Ako želite da unesete veću količinu vitamina A i beta karoten za bolji ten kože, odaberite žuti kukuruz umesto belog.

Pomorandža. Ukoliko jedete pomorandže vaš organizam biće snabdeven kalijumom što je najznačajnije u letnjem periodu kada se znojenjem kalijum gubi iz organizma pa je veća verovatnoća da dobijete grčeve u mišićima. Pomorandža je bogata vodom pa pomaže da ostanete hidrirani. Takođe, ona pomaže prilikom varenja zbog čega telo manje “radi” pa samim tim proizvodi manju količinu toplote. Svež sok od pomorandže možete poneti na posao, u šetnju ili na izlet i tako osigurati da pri ruci imate napitak koji će vam vratiti energiju tokom visokih temperatura.

Zeleni čaj. Ako tražite pravo piće za letnje osveženje koje je istovremeno zdravo, zeleni čaj je pravi izbor za vas. Konzumiranje zelenog čaja je odličan način da nadoknadite smanjeni unos vode ako zaboravljate ili nemate naviku da češće pijete vodu tokom vrućina. Zeleni čaj je dobra preventiva protiv kancera, snižava holesterol i ubrzava metabolizam.

Jogurt. Umesto sladoleda ovog leta uzmite čašu jogurta. Osim što sadrži puno vode, jogurt je bogat proteinima koji smanjuju potrebu za hranom što će vam pomoći da se uzdržite od masne i teške hrane kao što su roštilj ili visokokalorične grickalice. Ukoliko ga kombinujete sa voćem dobićete veoma hranljivu i ukusnu užinu.

Savet: birajte jogurt sa što manjim procentom mlečne masti i sa što više proteina.

Krastavac. Pored vode koja čini preko 90% sastava ovog povrća, krastavac je bogat vitaminom C i sicilijum-dioksidom koji čini čuda za kožu tako što ublažava otok ili crvenilo ako ste izgoreli na suncu. Za one koji žele da ostanu fit tokom leta krastavac je odličan izbor jer je niskokaloričan. U kombinaciji sa spanaćem ili šargarepom efekat vitamina iz krastavca na poboljšanje imunog sistema i održavanje energije biće još bolji.   

Beauty & health tip: Koristite krastavac umesto hleba za pravljenje sendviča i na taj način smanjite dnevni unos kalorija. Krastavac po dužini isecite na polovinu, pa pečenicu, lagan sirni namaz i začine stavite između dve kriške krastavca. 🙂

 

Šargarepa. Da biste zablistali u bikiniju uz predivan preplanuli ten, jedite dovoljnu količinu šargarepe jer ona obiluje beta karotenom koji pomaže da se dobije lepa boja i koji je odličan u prevenciji protiv štetnog UV zračenja i nastanka opekotina i crvenila od sunca. Vodite računa da unosite dovoljnu, ali umerenu količinu šargarepe jer prevelika količina može izazvati promenu boje kože, takozvanu karotenemiju, koja se mnifestuje kao narandžasto-žut izgled kože i podseća na žuticu. Ovo stanje nije opasno po zdravlje, a sprečićete ga ukoliko namirnice bogate beta karotenom konzumirate umereno.

Ananas. Širok spektar dejstva ananasa obuhvata regulisanje metabolizma i hipertenzije, sagorevanje kalorija, sprečavanje pojave upala i smanjenje otoka. Ananas sadrži vitamine A i C koji su važni u procesu stvaranja kolagena koji čini kožu sjajnom. Bogat je manganom i vitaminom B1. Ananas smanjuje rizik od pojave kancera, pomaže kod prehlada i sprečava pojavu upale sinusa.

Budite zdravi i lepi i uživajte u ovim namirnicama tokom leta! 🙂

J.S.

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.