Beldocs Eho – 5 filmova na turneji u SKC-u

Turneja Beldocs festivala pod nazivom “Beldocs Eho” održava se od 2011. godine, a kroz nju Beldoks nastavlja da kvalitetnim i atraktivnim programom izgrađuje i edukuje svoju publiku širom Srbije, nudeći sem domaće i bogatu međunarodnu selekciju.

I ove godine publika u Kontakt galeriji SKC-a, biće u prilici da pogleda zanimljiv izbor dugometražnih dokumentarnih filmova iz celog sveta, nagrađenih na prestižnim svetskim filmskim festivalima.

Od ponedeljka, 13. novembra, do petka, 17. novembra, na programu je 5 filmova. Projekcije filmova počinju u 20 sati, a ulaz je besplatan.

U ponedeljak, 13. novembra, festival će otvoriti film „Potpuno poverenje”, rediteljke Đilian Žang.

Znanje je moć i država Kina zna o svojoj populaciji više nego što ljudi znaju sami o sebi. Potpuno poverenje je prvi značajan film koji intimno portretiše hrabre ljude koji žive u okviru kineskog sve više praćenog društva. Prosvećujuća i duboko uznemirujuća priča o tehnologiji, zloupotrebi moći i (samo)cenzuri, koje je pandemija Kovida-19 ubrzala.

U utorak festival se nastavlja projekcijom filma „Ko ja nisam”.

Šta čini muškarca, a šta čini ženu? Gde povlačimo liniju i da li je ona zaista važna? Šeron-Rouz Kumalo, južnoafrička lepotica, zapada u krizu identiteta nakon što je otkrila da je interseksualna osoba. Potrebno joj je vođenje nekoga ko je kao ona. Jedina osoba koja će joj pomoći je Dimakaco Sebidi, interseksualni muškarac aktivista za kog se ispostavlja da je njena sušta suprotnost.

U sredu na reperotaru je ostvarenje „Apolonija, Apolonija”.

Talentovana Apolonija je rođena u amaterskom pozorištu u Parizu i odrasla je u umetničkoj zajednici, živeći potpuno boemskim životom. Tokom godina, rediteljka Lea Glob vraćala se da snimi Apoloniju dok je ova tragala za svojim mestom u svetu, boreći se sa agonijama i zadovoljstvima ženskosti, vezama sa drugima i sopstvenim telom i stvaralaštvom.

U četvrtak, 16. novembra, biće prikazan film „20 dana u Mariupolju”.

Veče uoči ruske invazije na Ukrajinu, tim ukrajinskih novinara ušao je u strateški istočni lučki grad Mariupolj. Tokom opsade i juriša, dok bombe padaju i kada stanovnici beže, a pristup struji, hrani, vodi i lekovima je prekinut, jedini međunarodni novinarski tim koji je ostao muči se da zabeleži zverstva rata i prenese svoje snimke. Naposletku opkoljeni ruskim vojnicima, oni su se sklonili u bolnicu, nesigurni kako će da pobegnu.

Poslednjeg dana festivala u petak, na programu je film „I kralj reče, kakva fantastična mašina”.

Od nastanka kamere opskure do snimanja prvih filmova i pronalaska veb-kamere do prvih viralnih videa, duhovit i provokativan dokumentarac traga za usponom kulture slike kakvu poznajemo. Nudi simboličnu studiju o filmu i društvenoj istoriju koju on stvara: šta su posledice bivanja izloženim milijardama slika koje se takmiče za našu pažnju?