Neverbalna komunikacija: ključ uspeha u karijeri

Više od 93% naše komunikacije odvija se govorom tela odnosno neverbalnom komunikacijom. Osobe koje umeju da čitaju govor tela svojih sagovornika su prema mišljenjima stručnjaka bolji komunikatori što je izuzetno važna sposobnost za napredovanje u karijeri, posebno kada su žene u pitanju. Lepota neverbalne komunikacije je u tome što svako može biti dobar u njoj jer je to veština koja se može razvijati.

U nastavku pišemo o tome na koje načine možete unaprediti svoj govor tela na poslu kako biste ostavile bolji utisak na svoje saradnike, poslovne partnere i nadređene.

Uvek imajte na umu da samo jedan mali neverbalni signal može u potpunosti da promeni čitavu interakciju!

Žene se na poslu često suočavaju sa problemom da ih muškarci, posebno kada se radi o podređenima, ne uzimaju za ozbiljno. Ovakav problem možete rešiti ukoliko se od početka postavite na pravi način. Stojite uspravno i uzdignute glave kako biste pokazale da imate samopouzdanje. Ovde vam može pomoći i način na koji koristite prostor u toku razgovora: koristite više prostora tako što ćete ramena držati čvrsto raširenim, a ako sedite naslonite se i koristite naslone za ruke. Svoje sagovornike uvek gledajte pravo u oči ali pritom vodite računa o pravilu dve sekunde – sa svim osobama u prostoriji odražavajte kontakt očima najduže dve sekunde jer time odajete utisak osobe sa kredibilitetom, vredne pažnje i iskrene u komunikaciji. Ukoliko kontakt traje kraće smatraće vas nesigurnom a ako traje duže može se shvatiti pogrešno kao flert ili želja za intimizacijom.

Ne ustežite se prilikom rukovanja, budite slobodne i uvek spremne da prve pružite ruku. Prilikom rukovanja budite profesionalne tako što ćete telo držati uspravno i licem okrenuto ka sagovorniku. Održavajte kontakt očima, blago se nasmešite a zatim započnite razgovor.

Dress code je veoma bitan u neverbalnoj komunikaciji. Isprobajte različite odevne kombinacije da vidite kako se u njima osećate i kakav utisak ostavljate. Svakako prednost ima formalnija odeća ali je bitno da se u njoj osećate udobno.

Obratite pažnju na osmeh i klimanje glavom. Osmehom pokazujete da ste ljubazne, pristupačne i druželjubive. To naravno ne znači da je preterano osmehivanje dobro i prikladno za sve situacije, posebno kada pregovarate sa muškarcem. Ukoliko nema razloga za smeh neka vam lice i usne budu smireni da ne biste izgledale neozbiljno. Slična situacija je i sa klimanjem glavom. Klimanjem pokazujete sagovorniku da ste pažljivi slušalac i podstičete ga da dalje govori. Međutim, preterano klimanje glavom shvata se kao nedostatak moći i autoriteta što može biti posebno problematično za ženu koja je na poziciji nadređenog. Preporuka je da glavu češće držite čvrsto i uspravno.

Muškarci su skloniji tome da kontrolišu tok razgovora tako što više pričaju i često prekidaju ženu sagovornika. Ukoliko se nađete u ovakvoj situaciji primenite istu strategiju odnosno naučite da prekinete sagovornika!

Da bi se na poslu istakle i ostavile utisak jake osobe koja sve drži pod kontrolom ne morate biti arogantne ili neprijatne. Naučite da neverbalno komunicirate ali i da čitate govor tela svojih sagovornika. Nadamo se da će vam naši saveti pomoći da razvijete uspešniju poslovnu komunikaciju! 🙂

J.S.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.