Mnogi od najuticajnijih ljudi sveta pisali su dnevnike o svojim mislima i dešavanjima u životu. Dnevnici su im služili u dve svrhe: trajni zapisi koje će ostaviti potomstvu i kao katarzični “izduvni” ventil za nagomilane emocije. Čak iako mislite da vam nijedno od ova dva nije potrebno, pisanje dnevnika ima mnogo prednosti. Evo zašto biste poželeli da sednete i svakog dana izdvojite malo vremena da zabeležite svoje misli.

Svakodnevno pisanje dobro utiče na mentalno zdravlje

Pisanje čini čuda za vaše zdravlje. Pored toga što podriva vašu kreativnost – na ovo ćemo se osvrnuti za koji trenutak – redovno pisanje pruža mir, pražnjenje misli i emocija posle stresnog dana i osećaj otkrovenja i opuštenosti nakon zapisivanja. Na primer, možete jedan deo dnevnika posvetiti svojim uspesima, i svakog dana dodavati na tu listu svoje male pobede. Na ovaj način raste samopouzdanje i jače krećete u nove podvige svakog dana! Pored toga, na duže staze dnevnik vam pomaže da se podsetite loših događaja iz prošlosti preko kojih ste prešli i izašli kao još jača osoba.

Podstiče kreativnost

Prednosti pisanja su i kreativne prirode. Pisanje poboljšava pamćenje na isti način kao sviranje muzičkih instrumenata i pomaže mozgu da lakše i brže povezuje ideje, stečena i nova znanja. Drugim rečima, pisanje ne samo da pomaže da prevaziđete loše stvari koje su vam se desile, ono vam pruža mogućnost da u retrospektivi razmislite o različitim načinima na koje ste mogle da reagujete, i o alternativnim scenarijima iste situacije. Na ovaj način, učite da kompleksna iskustva razbijete u manje a relevantne delove, pretvarajući ih u korisne informacije koje će vam ubuduće biti vodilje.

Praktična korist

Svakodnevno pisanje može biti i funkcionalno, da vas podseća da greške koje ste nekada pravile ne pravite više. Isto tako, seća vas na potonje momente u kojima ste uživale i bile srećne. Često zaboravimo sitnice koje nam ulepšaju dan, ali ako ih zapišete, i za koju godinu pročitate svoje spise, nasmešićete se i biće vam drago.

Možete pisati i poslovni dnevnik, u kom ćete navoditi uspešne poduhvate i greške na poslu, koju novu veštinu ste naučile, i kako to možete primeniti kasnije.

Kada vam baš i nije dan, možete se vratiti na pozitivne trenutke iz prošlosti i podsetiti sebe da će i to loše raspoloženje proći. Ovo dobro utiče na samopoštovanje i veru u sebe.

Mnogo je načina da pišete dnevnik

Možete početi sa tradicionalnim i svima poznatim sistemom pisanja dnevnika – u svesci ili rokovniku. Pored toga što duže traje i sigurnije je od virtuelnih alternativa, lepo je držati svoje misli u šaci, metaforično i doslovno.

Neki više vole aplikacije. Brojni tvorci programa i aplikacija stvorili su dnevnike koje možete pisati na svom pametnom telefonu. Posetite “prodavnicu sa aplikacijama” i pronađite onu koja vam najviše odgovara. Mnoge nude mogućnosti poput bojenja, crtanja i lepljenja sličica, koje čine iskustvo još zabavnijim.

Održavanje bloga je još jedan vid zapisivanja misli. Vizuelni sadržaj, slično aplikacijama, može ulepšati doživljaj. Pored toga, ukoliko želite da podelite svoje misli sa drugima, blog je odličan izbor. Otvorite oblast za komentare i saslušajte šta drugi imaju da kažu o tome šta vam de desilo. Ako niste ljubitelj deljenja misli sa publikom, blog može biti i privatan.

Iskažite svoju kreativnost i u izboru dnevnika. Potražite lepu svesku, dekorišite je, crtajte u njoj. Ne opterećujte se, ne morate pisati svakoga dana, ali s vremena na vreme naškrabajte koju reč i kasnije joj se vratite. Podsetite sebe na osobu koja ste nekad bile, naučite nešto od sebe iz prošlosti i učite iz sopstvenih grešaka i uspeha. Sačuvajte se od zaborava.

M.S.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.