Sezonsko neraspoloženje zbog društvenih mreža intenzivnije je leti?

Promene u raspoloženju tokom zimskih meseci nekako se “podrazumevaju”. Dan je kraći, nismo izloženi Suncu, manje smo fizički aktivni, u ishrani nedostaje svežeg voća i povrća… Ali šta je sa letnjom letargijom?

Tokom leta imamo sve ono što nam preko zime fali – pa tradicionalno objašnjenje neraspoloženja koje je uzrokovano “kraćim danom” nije relevantno za letnje vreme. Da li se vama dešava da tokom leta osećate da nemate energije za izlaske, prezasićeni ste poslom, smetaju vam sitnice, gubite interesovanje za svakodnevne aktivnosti u kojima inače uživate?

Smatra se da letnja tuga i depresija imaju uporište u savremenom načinu života. Društvene mreže i provođenje vremena na istim okidač je za enormnu količinu stresa. Praćenje Instagram Story-a koji vas se ne tiču, tuđih “ludih letnjih” aktivnosti, slika sa egzotičnih plaža… sve to može učiniti da postanete ljuti na sebe jer trenutno niste u mogućnosti da odmarate i uživate u omiljenom letovalištu. I naravno da znate – Instagram filteri ulepšaće čak i najobičniju sliku. Čini se da je rešenje jednostavno – ugasite naloge na društvenim mrežama ukoliko vas čine neraspoloženim, ali – to je pogrešno.

Promena razmišljanja

Potrebna je potpuna promena paradigme i učvršćivanje stava da su društvene mreže “alat za ubijanje” slobodnog vremena i da kao takve treba da služe kao inspiracija. Pretražite grupe na Facebooku, mnogo korisnih informacija možete pronaći u ovim malim digitalnim zajednicama. Na Instagramu pratite inspirativne ljude, čije vas priče pokreću i čine da se osećate bolje.

Imate izbor

Nalozi na društvenim mrežama postali su digitalne lične karte. Srećom – imate izbor! Smetaju vam nečije objave? Unfollow.

Lajkovi nisu merilo vrednosti, a ni sredstvo komunikacije

Virtuelni lajk ne može da zameni telefonski poziv ili još bolje poziv na kafu. Virtuelni lajk nije sredstvo komunikacije ljudi. Osoba na slici od 1567 lajkova nije lepša od vas. Ni pametnija, uspešnija, organizovanija, zdravija, bogatija, srećnija. To što nju prati 15.000 ljudi ne znači da ima toliko pravih prijatelja.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.