Na ovogodišnji Konkurs za ediciju „Prvenac“ Studentskog kulturnog centra Kragujevac prispeo je nešto manji broj prijava nego ranijih godina.
Ipak, čitajući prispele rukopise članovi žirija primetili su znatan pomak u zaokruženosti, autentičnosti i zrelosti prispelih rukopisa u odnosu na protekle godine žiriranja.
Kao i proteklih godina dominirale su zbirke poezije, prijavljene su tri drame, jedna zbirka kratkih priča dok su romani u potpunosti izostali.
Tako se u najužem izboru našlo šest rukopisa a žiri je odabrao tri kao pobednička:
1. Marija Živković „I levoruki se rukuju desnom“ (zbirka poezije)
2. Anđela Piljagić „Sve kućne žurke sa kojih je trebalo ranije da odem“ (zbirka poezije)
3. Vanja Pavićević „Teatar senki“ (zbirka poezije)
Zbirka poezije Marije Živković upućuje na intimna previranja lirskog subjekta duboko ukorenjenog u savremenosti. Ironija sa kojom on tretira svet koji ga okružuje, i koji sam tvori, osnovni je kvalitet pesničkog jezika i iz nje neretko proizilaze humorne pesničke situacije. Odnos savremenog sveta i lirskog subjekta transformiše se kroz celu zbirku poezije i kreće se na ravni od prihvatanja i asimilacije do apatridskog odbacivanja i usamljeništva.
Zbirku poezije Anđele Piljagić karakteriše snažna i nedvosmislena prostorna i vremenska kontekstualizacija. Smeštajući pesme u prošlost tj. detinjstvo lirski subjekt čezne za porodičnim, gotovo pastoralnim uspomenama koje utiču na sadašnjost, menjaju je i ne dopuštaju joj da se razvije u budućnost. Jezik poezije Anđele Piljagić, složen u svojoj jednostavnosti, upućuje na istinsku proživljenost opevanog.
Zbirka poezije Vanje Pavićević oštrim i neretko neočekivano brutalnim poetskim slikama uvodi nas u specifičan intimni svet lirskog subjekta. Kloneći se pukog ispovedanja, autorka koristi maštu, erotiku, motiv dvojnika, kao i reference na književnost i pop kulturu, kao efikasne strategije u komponovanju rukopisa. Moderna u svom poetskom izrazu Pavićević ipak ne zaboravlja da pažljivo ritmički i značenjski gradi stihove i pesničke slike.
Rukopisi koji su se našli u najužem izboru i koje bi žiri Prvenca pomenuo i pohvalio su: „Osim šumskog požara“ Simona Dmitrović, „O ljubavi“ Teodora Marković, „Ugriz aritmetike“ Miljana Niković.