Već ste imali prilike da upoznate Kloopko brend, a danas vam detaljnije predstavljamo kreativan proces nastanka Kloopko proizvoda u razgovoru sa Irenom, idejnim tvorcem i vlasnicom brenda. Pravimo osvrt i na žensko preduzetništvo, razlike između muškaraca i žena u kreativnim industrijama, uticaj društvenih mreža na prodaju – ne propustite intervju!
Šta je bio ključan trenutak za nastanak Kloopko brenda?
Ključan momenat je bio kada sam ja izradila jastuk za sebe i potpuno se zaljubila u njega. Verovala sam da kada se meni toliko dopao da će naći put do drugih domova.
Koliko je ženama preduzetnicama teže da izgrade svoj brend i uspeh u poslovanju u odnosu na muške kolege, da li ste primetili neke razlike u tom kontekstu?
Postoje razlike svakako ali oni koji veruju u sebe i svoj rad uspeju da obrišu te razlike. U delatnosti kojom se ja bavim žene imaju prednost u odnosu na muškarce.
Šta Vam je najviše pomoglo u plasiranju Kloopko proizvoda na tržište i u širenju prodajne mreže?
Najviše mi pomoglo to što dobro poznajem digitalni marketing, rad na društvenim mrežama i što sam bila spremna da još puno učim nove stvari i pratim trendove.
Koliko društvene mreže doprinose rastu obima posla danas, kakvo je Vaše iskustvo?
Ja jastuke prodajem u 6 radnji u zemlji i 9 u inostranstvu ali društvene mreže su i dalje glavni kanal prodaje. Komunikacija sa kupcima je na taj način olakšana. U svakom mometnu me mogu pitati, tražiti savet oko boje, dimezije… Dostupni su komentari i javno ocenjivanje proizvoda što mnogo doprinosi rejtingu brenda.
Zamislimo idealne društvene i ekonomske uslove – koji će faktori omogućiti ženama da hobi i kreativnost pretvore u profitabilan posao?
Kod nas nisu idelni društveni i ekonomski uslovi, a ima dosta nas žena koje smo svoj hobi pretvorile u posao. Pre svega bih izdvojila – rad, posvećenost, konstantan trud. Lepo bi bilo da svi imaju mogućnost i hrabrost da se oprobaju u onome što najviše vole da rade. Neverovatno je koliko je to lep osećaj!
Možete li sa nama podeliti deo kreativnog procesa od ideje do finalne izrade Kloopko jastuka? 🙂
Ima više faza po kojima se rade klupko jastuci: krojenje, šivenje, prevrtanje, punjenje, pletenje, etiketiranje i završno ušivanje. Fazama proizvodnje prethode faze fotografisanja, obrade forografija, postavljanja proizvoda na društvenim mrežama, komunikacija sa kupcima, a nakon proizvodnje, pakovanje i slanje proizvoda i komunikacija sa kupcima o povratim informacijama.
Šta smatrate dosadašnjim najvećim uspehom Kloopko brenda?
Neveći uspeh je kad mi je jedan salon nameštaja iz inostranstva naručio 100 jastuka.
Da li ste se do sada našli u situaciji da poželite da odustanete od posla koji volite i vratite se režimu “kancelarija od 9 do 5” i kako ste prevazišli takvu situaciju?
Ovaj posao je 24/7 365 dana u godini. Mnogi ne vide tu stranu da nemamo nijednog dana godišnji odmor od posla, da je komunikacija svakodnevna u svako doba dana i noći bez obrzira gde se nalazimo, da li nam je dete bolesno i slično. To je ono što umara ali uz dobru organizaciju i ljubav prema radu to je zaista postaje nebitno.