Procentualno posmatrano, ljudsko telo najvećim delom čini voda. Ova dragocena tečnost neophodna je za normalno odvijanje metaboličkih, ćelijskih i međućelijskih procesa, koji obezbeđuju vitalnost i funkcionisanje svakog od sistema organa u ljudskom organizmu.

Često u medijima pronalazimo informacije da je opšta preporuka unositi dva litra vode u organizam dnevno, međutim da li je to baš dobro za zdravlje?

Zadržavanje tečnosti u organizmu može izazvati niz zdravstvenih tegoba, a dehidratacija je jedan od glavnih “okidača” mnogih bolesti.  Kako pronaći balans?

Dva litra vode neće ugroziti vaše zdravlje, ali se ipak ne preporučuje preterivanje čak i kada je o konzumiranju vode reč. Ćelije u organizmu ne mogu odjednom iskoristiti više od 250 mililitara vode, pa se svakako ne preporučuje da pijete brzo i neumereno. Sve prednosti konzumiranja vode najbolje ćete osetiti ukoliko preporučenu dozu od dva litra pravilno rasporedite tokom dana, pri čemu jedna konzumentska jedinica ne treba biti veća od 200-250 mililitara.

Da bi voda učestvovala u metaboličkim procesima i transportu nutrijenata do ključnih stanica u telu, potrebno je da je konzumirate polako. U suprotnom, voda će samo “projuriti” kroz telo, uzrokujući niz nelagodnosti sa probavnim sistemom. Preteran unos vode, naročito u kraćem vremenskom intervalu, može dovesti do gubitka dragocenih minerala iz organizma, što često može biti okidač za preteran umor, iscrpljenost, emotivnu razdražljivost i anksioznost.

Preporučuje se konzumiranje vode sobne temperature u čiju ste higijensku i bakteriološku ispravnost potpuno sigurni. Ukoliko sumnjate u kvalitet vode možete joj dodati tečni aktivni kiseonik, koji će neutralisati eventualne neravnoteže u sastavu.

Nekome je dva litra vode dnevno previše, nekome u potpunosti odgovara, a nekome je premalo. Osluškujte potrebe tela, te povećajte unos vode ukoliko imate problem sa infekcijama u urinarnom traktu i sa usporenim metabolizmom – voda će “razbuditi” metaboličke procese i organe probavnog i urinarnog sistema.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.