Vodite naloge na društvenim mrežama? Ovih pet grešaka ne smete da napravite!

Posao Community Manager-a jedan je od najtraženijih na tržištu rada u oblasti digitalnih medija i marketinga. Ukoliko radite u agenciji za digitalni marketing ili samostalno vodite naloge na društvenim mrežama za klijente ili spostveni bizinis, ovih pet grešaka u radu treba da izbegnete:

#1 Link u opisu slike na Instagramu

Jedini prostor na Instagram platformi u kojem treba da se nađe link jeste biografija (bio) – opis vašeg naloga. Link u bio sekciji jedini je klikabilan i odvešće korisnika na željenu web destinaciju. U tom kontekstu, najbolja praksa je da u bio sekciji ostavite link ka korporativnom web sajtu ili Facebook stranici/YouTube kanalu. Nemojte ostavljati linkove u opisu foto sadržaja koje plasirate na Instagram, s obzirom da linkovi nisu klikabilni i delovaće neprofesionalno.  Izuzetak su reklame koje kreirate u Ads Manager-u, kada možete odrediti web destinaciju (sajt, blog) ka kojoj sadržaj vodi.

#2 Fotografije koje nisu relevantne za biznis klijenta

Slike kafe, radnog stola, kancelarije, prirode, nakita, stylish komada garderobe, malih životinja, dece, parova – ovakvi tipovi sadržaja zaista će dobiti dosta lajkova i reakcija, ali vodite računa da li su relevantni prirodi biznisa organizacije za koju vodite naloge. Sadržaj sa šoljicom kafe uz pogled ka plaži relevantan je društvenim mrežama za kafić, turističku agenciju ili restoran, ali nema (gotovo) nikakvog značaja za auto školu, poljoprivredno gazdinstvo ili proizvodnju patika.

Naravno – ovakve lifestyle sadržaje možete plasirati uz pažljivo osmišljen koncept native oglašavanja i gerila marketinga, o čemu ćemo pisati uskoro.

#3 Korišćenje goo.gl i bit.ly servisa bez jasne naznake o kakvim sadržajima (linkovima) je reč 

Vizuelno atraktivnije deluju objave koje su harmonične u pogledu kombinacije emoticona, slovnih sadržaja i linkova. Servisi za skraćivanje linkova jesu alat koji u svom poslu treba da koristite, ali ukoliko niste pretplaćeni na bit.ly servis, brending se gubi, pa link korisnicima društvenih mreža može delovati kao spam.

Napišite da na linku u nastavku vaši pratioci mogu pročitati više o XY temi. Primer dobre prakse je i korišćenje strelica (—>) koje jasno upućuju da se klikom na skraćen link “dolazi” na web mesto relevantno prethodnom tekstualnom sadržaju na društvenim mrežama.

#4 CAPSLOCK

U radu koristite velika slova samo kada želite nešto da NAGLASITE. Dovoljno je da to bude jedna do tri reči, sve preko toga može izgledati kao produkt nemarnog rada i neprofesionalnosti.

#5 Upotreba hashtag-ova (#) u kontekstu plasiranja sadržaja na društvenim mrežama

Mi # koristimo u nabrajanju 🙂 Kada je o društvenim mrežama reč – naučite da koristite “tarabicu” shodno platformi – na Instagramu ih imajte što više, na Facebook-u i Twitter-u dovoljne su do tri. Hashtag-ovi koje koristite treba da budu relevantni prirodi posla organizacije za koju vodite naloge na socialnim mrežama.

Ovo su sitnice esencijalne za efikasno i profesionalno obavljanje posla. U oblasti digitalnog marketinga važi pravilo – što više posvećujete pažnju detaljima, vaš rad biće kvalitetniji.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.