Slatka strana ženskog preduzetništva: upoznajte Tody’s Cookies!

Žensko preduzetništvo ne poznaje granice! Birokratske, finansijske, sociološke,  pa i one granice koje dolaze od pogrešnih uverenja, brišu se onog trenutka kada se javi dobra ideja za otpočinjanje sopstvenog posla. Kako žensko preduzetništvo “staje na crtu” korporativnom poslu u banci, koliko radosti donosi proizvodnja ukusnih slatkiša, koji faktori dktiraju stepen uspešnosti u preduzetništvu, pročitajte u intervjuu sa Katarinom, suvlasnicom slatkog brenda Tody’s Cookies.

KRAGUJEVČANKA: Otkrij nam tri slatka motiva za započinjanje sopstvenog posla.

KATARINA: Pre svega, živim u sredini gde je zima izuzetno mirna i duga. Drugarica dobija ideju neposredno pre Nove godine da pravimo keksiće, gde ja izričito tvrdim da ja to ne umem, uprkos tome što obožavam sve te kreativne stvarčice. U tom trenutku ni ona ni ja nemamo posao i upuštamo se u avanturu. Prvi put kada sam probala vidim da to zapravo i ne izgleda tako loše. Ljudi oko nas reaguju jako pozitivno, a nas dve ponosne nastavljamo da stvaramo keksiće različitih oblika i boja. U tom trenutku glavni motiv je bio iskoristiti vreme, započeti nešto što nije toliko zastupljeno i ujedno zaraditi džeparac.

Brending je jedan od ključnih aspekata uspeha u preduzetništvu. Koliko pažnje si posvetila ovom segmentu poslovanja?

Od trenutka kada nas dve ulazimo u tu priču, uključujemo i sve ostale članove porodice. Moja mlađa sestra pronalazi ime za naše keksiće, razmišljajući u tom pravcu da bude zvučno, a ujedno i jedinstveno na internetu, jer na taj način odlučujemo da započnemo upoznavanje potrošača sa našim proizvodom. Ime dobija po njenom sinu Todoru, Todi sto podseća na Teddy kao Teddy bear. Nešto malo i slatko 🙂 Od samog početka obraćamo dosta pažnje na sve detalje: od sastojaka od kojih ce biti izrađen keks, do finalnog pakovanja. I danas, posle dve i po godine, ništa manje pažnje ne posvećujemo svakom delu procesa izrade.

Edukacija kao jedan od faktora koji utiču na uspeh u poslovanju

Zanimljivo je da proizvodnja keksića nije tvoj primarni posao već hobi s obzirom da radiš u banci. Kako uspevaš da uskladiš obaveze i da li ti je pravljenje keksića posle posla nekada naporno?

Verovali ili ne, ja i na poslu jako često razmišljam o keksićima. 🙂 To mi dođe kao relaksacija i odmor od svih gužvi, targeta i planova. Potpuno se isključim i uživam u svemu tome.

Da li smatraš da je ženama teško da pokrenu sopstveni biznis i koji su bili najveći izazovi sa kojima si se suočila prilikom pokretanja sopstvene proizvodnje keksića?

Ne, ne smatram da je teško. Naprotiv, mislim da u svima nama postoji strah od neuspeha koji nas odvraća od sjajnih ideja! Najveći izazovi…hm…gustina royal icinga (smesa kojom se ukrašavaju keksići), trebalo nam je par meseci da odredimo idealnu gustinu. 🙂

Konkurencija u proizvodnji keksića je danas jako velika. Šta je to što Tody’s cookies keksiće izdvaja u odnosu na ostale?

Stalno inoviranje i usavršavanje.

Kažeš da je Tody’s cookies tu da ispuni svaku slatku želju. Koliko su u tom smislu potrošači zahtevni, šta je to što najčešće traže i da li je zaista moguće ispuniti svaku njihovu želju?

Ima raznih zahteva. Često se dešava da ono što njima deluje komplikovano, meni nije, ali i obrnuto. Imala sam situaciju da mi je pristigla porudžbina sa slikama živih bića 🙂 Ipak sve to crta ruka. Najčešće porudžbine su za naše najmlađe, crtani likovi uglavnom 🙂

Koliko ti društvene mreže pomažu u razvoju posla i da li je to jedini kanal prodaje koji koristiš?

Jako puno. S obzirom koliko smo danas svi prisutni na društvenim mrežama, odatle i pristiže najveći broj porudžina. Ipak, preporuka je ključna u našem poslu.

Gde vidiš svoju slatku radioniocu u narednih pet godina?

Vidim malu fabriku keksa i slatkiša, pri čemu će nam to biti osnovni posao, a ne hobi.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.