Šta dobro zdavlje zaista znači?

Zdravlje se odnosi na stanje potpunog emocionalnog i fizičkog blagostanja. Dobro zdravlje je ključ za izbegavanje stresnih situacija i ključ za aktivan život.

*Fizičko zdravlje

Odnosi se na kompletno dobru zdravstvenu sliku svih sistema organa.

*Mentalno zdravlje

Mentalno zdravlje se odnosi na emocionalnu, socijalnu i psihičku dobrobit osobe. Mentalno zdravlje je važno kao i fizičko u punom, aktivnom načinu života.

Uradite ovih 10 stvari već danas i značajno poboljšajte zdravlje:

1. Čaša vode odmah po buđenju

Ljudi u Japanu često piju vodu čim se probude. Brojne studije su pokazale koliko je ta navika korisna i utiče pozitivno na vaše zdravlje. Čaša vode na prazan stomak može pomoći kod raznih zdravstvenih problema: glavobolje, kardiovaskularnih oboljenja, bronhitisa, astme, problema sa bubrezima…

2. Šetnja 20 minuta posle ručka

Šetnja 20 minuta posle ručka je korisna za sprečavanje dijabetesa tipa dva. Kultura šetnje nakon jela je popularna u Italiji.

3. Jedna jabuka dnevno

Jabuka sadrži gotovo sve nutrijente neophodne organizmu za normalno funkcionisanje i odbranu od bakterija i virusa. Svakodnevno konzumiranje ovog voća pomaže u sprečavanju različitih bolesti: dijabetesa, kancera, kardiovaskularnih oboljenja, čisti organizam i pomaže u mršavljenju.

4. Sat vremena samo za vas

Stručnjaci kažu da sat vremena odmora uz laganu muziku, čini da se osećate kao da ste se dobro naspavali! Samo odmoran organizam spreman je da se suoči sa svakodnevnim poslovnim, porodičnim i emocionalnim izazovima. Savremeni način života je previše brz i nismo naučili da se odmaramo i tokom dana, ali hajde da to promenimo, učinimo nešto za svoje zdravlje!

5. Pijte čaj

Čaj je od velike važnosti za dobro zdravlje. Zeleni čaj najbolje deluje na snižavanje holesterola i značajno poboljšava kognitivne funkcije.

6. Smejte se

Smeh pozitivno utiče na samopouzdanje, pamćenje i koncentraciju, smanjuje osećaj bola i količinu stresa u organizmu. Takođe, pozitivno deluje na srce, regulaciju hormona i na rad pluća. Smejte se!

7. Isprobajte suvo četkanje tela

Suvo četkanje pomaže koži da se oslobodi toksina i viška minerala, pomaže u limfnoj drenaži, pospešuje cirkulaciju, eleminiše celulit i jača imunitet. Pored toga, odličan je piling.

8. Uključite med u ishranu

Med je dragocena, prirodna i lako svarljiva hrana, koja  posle unošenja u organizam, brzo prolazi kroz krvotok. Dovoljna je jedna kašičica dnevno za dobar početak dana. Med je bogat vitaminima i mineralnim materijama. Med ima antibakterijsko i antifungicidno dejstvo. Med je hrana koja obnavlja tkiva, uklanja bol i umor…

9. Ne zanemarujte značaj dobrog sna

San je značajan za različite aspekte funkcionisanja mozga, što uključuje koncentraciju i pamćenje. Spavanje jača imuni sistem. San utiče na emocije i društvene interakcije – što kvalitetnije spavate noću bićete uspešniji u kontrolisanju emocija.

10. Pocepajte probleme

Stručnjaci savetuju da kada imate neki problem, uzmete papir i napišete svoje probleme. Kada to završite, pocepajte papir. U istraživanjima, ovaj vid se pokazao kao odličan način u borbi protiv stresa.


Autor: Jelena Radešić