Da li ste i vi jedni od onih koji se svakog dana pitaju šta bi mogli da pripreme za ručak, a da bude zdravo? Ručak je važan obrok, a neretko je usred napornog radnog dana i najduža pauza koju sebi možemo priuštiti. Zbog toga je to vreme važno – da unesemo hranljiv i ukusan obrok, opustimo se i sa puno energije nastavimo dan.

Odlični recepti za zdrav ručak su oni koji vas mogu držati sitim i fokusiranim tokom celog popodneva. Ono što je najbitnije jeste da ova ukusna jela možete pripremiti i dan ili čitavu nedelju ranije. Uz par trikova i pametno pakovanje u frižideru ili zamrzivaču imaćete ukusan ručak i ako ne kuvate svakog dana.

Bez obzira na to da li ste novi u kuvanju ili se savršeno snalazite u kuhinji i u potrazi ste za novim lakim idejama za ručak, nadamo se da ćete među ovim predlozima pronaći nešto što volite.

Veganska krem supa od krompira

Supa za ručak i to kao glavno jelo? Zašto da ne! Napravite veću količinu čorbe koju možete rasporediti na nekoliko dana. Većina supa drži se u frižideru do 4 dana, a zamrzivači će sačuvati ukus i aromu čorbe i do mesec dana.

Slatka i kremasta supa od krompira je izuzetno hranljiv obrok, a pritom ne zahteva previše vašeg vremena u kuhinji. Za njenu pripremu potreban vam je beli krompir, koji ima kremastiju teksturu od crvenog krompira, zatim beli pasulj, crni i beli luk za pojačavanje ukusa (jedna glavica crnog luka i četiri češnja belog), belo vinsko sirće, limunov sok i senf. Umesto masti ili slanine za dimljeni ukus iskoristite mlevenu dimljenu papriku.

Pošto skuvate sve sastojke, izdvojite polovinu da izblendate u blenderu. Kada se napravi pire, ponovo ga umešajte sa ostatkom supe, te razbijte i preostali krompir i beli pasulj. I dalje ćete imati krupne komade, ali će se oni stopiti u kremastoj supi dajući joj baršunastu strukturu.

Premda se može jesti i kao samostalni obrok, možete je upariti sa domaćim hrskavim hlebom, tostom od avokada ili salatom od brokolija.

Novi ukus smeđeg pirinča

Pirinač se uglavnom servira kao dodatak glavnom jelu, ali njegov orašasti ukus je sam po sebi dovoljan da vas zasiti. Ispunjen vlaknima i drugim hranljivim sastojcima, smeđi pirinač je idealan zdrav obrok.

Da biste skuvali savršen smeđi pirinač potrebni su vam samo voda, pirinač, maslinovo ulje i šerpa. Najpre isperite pirinač da biste uklonili višak skroba sa spoljne strane zrna. Ukoliko se ne opere, pirinač se može skupiti i postati „gumen“ dok se kuva. Zbog toga ga perite sve dok voda u posudi ne postane bistra.

Odnos vode i pirinča je važan takođe. Preporučuje se da se na svaku šolju pirinča koriste dve šolje vode. Kada naspete vodu u šerpu s pirinčem, umešajte jednu kašičicu devičanskog maslinovog ulja. Kuvajte dok ne provri, a onda smanjite temperaturu, poklopite šerpu i dinstajte oko 45 minuta, dok pirinač ne omekša i upije vodu. Na kraju isključite vatru. Ostavite poklopljeno oko 10 minuta.

Postoji mnogo načina da iskoristite smeđi pirinač i pripremite savršen obrok. Naš predlog je da ga umešate sa mangom, crnim pasuljem, iseckanim kupusom i blanširanim graškom, rezanim krastavcem i šargarepom. Za ekstra ukus, na kraju svemu dodajte rezani bosiljak i propržen kikiriki i susam.

Zdravi mafini sa borovnicom

Šta mislite o ručku koji možete da ponesete i na posao? Zdravi, mekani sa hrskavim vrhovima, puni borovnica, mafini od integralnog brašna mogu biti odličan obrok. Potrebno je oko 40 minuta za pripremu, a od sastojaka treba obezbediti kokosovo ulje, grčki jogurt, javorov sirup, jaja, ekstrakt vanile, limun, integralno brašno, praška za pecivo, sodu bikarbonu, so i – borovnice.

Zagrejte rernu na 200 stepeni. Obložite posudu za mafine silikonskom podlogom za pečenje koju ćete poprskati uljem. Rastopite jednu četvrtinu šolje kokosovog ulja, pa umešajte 300 grama grčkog jogurta, pola šolje javorovog sirupa, dva jaja i jednu kašičicu ekstrakta od vanile. Mešajte dok masa ne postane homogena i bez grudvica. Ako kokosovo ulje počne da se stvrdnjava, stavite smešu u mikrotalasnu pećnicu, zagrejte i mešajte dok ponovo ne postane glatka.

Sledeći korak zahteva da pomešate dve šolje integralnog belog brašna, dve kašičice praška za pecivo, jednu kašičicu sode bikarbone i pola kašičice soli. Mešajte dok se potpuno ne sjedine, a potom dodajte jednu i po šolju borovnica (mogu biti sveže ili smrznute, ali ih prethodno poprskajte limunom).

Kako je ova smeša dovoljna za 14 mafina, podelite je na toliko delova i stavite da se peče 25 minuta.

Ovako pripremljene mafine možete čuvati tri dana u hermetički zatvorenoj posudi na sobnoj temperaturi. Ukoliko želite da zamrznete i sačuvate za neku drugu priliku, veoma je važno da ih ohladite pre stavljanja u zamrzivač. Čuvajte ih najduže mesec dana.

Umesto borovnica možete staviti drugo voće i dobiti npr. preukusne mafine sa višnjama i makom.

Pire od krompira i celera

Izuzetno hranljiv i ukusan ručak možete napraviti za svega 40 minuta, ako ste ljubitelj krompira i celera. Za četiri porcije pirea biće vam potrebno po 400 grama celera i krompira, zatim 50 grama putera, 2 supene kašike mleka, sok od jednog limuna, so i crni biber, strugani muskatni oraščić i velika grančica celera sitno naseckana.

Naspite u posudu vodu i stavite pola limunovog soka. Oljuštite celer, isecite ga na kocke i potopite u toj vodi sa limunom. U drugoj šerpi prokuvajte vodu, sipajte preostali limunov sok, procedite kockice celera i dodajte u ključalu vodu. Ostavite da ponovo proključa, sve dok celer ne omekša i nakon toga prospite tu vodu. Celer vratite u šerpu i mešajte na tihoj vatri dok sva voda ne ispari. Napravite pire.

U drugoj šerpi kuvajte krompir 15 do 20 minuta, prospite vodu, pa ga pošto se prohladi oljuštite. Izgnječite ga i potom sjedinite oba pirea. U manju šerpu naspite mleka i u njemu rastopite puter. Začinite solju, biberom i muskatnim oraščićem, pa dodajte u pire lagano mešajući. Na kraju dodajte naseckan beli celer. Ovako pripremljen pire možete i podgrejati ili pak zapeći sa sirom u rerni.

Bilo da vam treba jelo koje ćete servirati sebi nakon napornog dana ili obrok koji nosite u kancelariju, ova četiri recepta mogu biti sjajno rešenje. Hranljivo, zdravo i uz to ukusno – savršen ručak za svaki dan!

Srbijanka Stanković

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.