Serotonin je glavni krivac za dobro raspoloženje! A da vam ovog leta ne manjka njegovog uticaja prčitajte ovaj tekst i primenite naučeno.

Serotonin prvenstveno – nije hormon, već neurotransmiter u mozgu, tačnije supstanca koja prenosi impulse između mozga i nervnih ćelija. U hormon se pretvara tek kada ulazi u krv.

Gde se nalazi serotonin?

Serotonin se nalazi  u unutrašnjim organima (mišićima, kardiovaskularnom sistemu, itd), ali veliki deo se nalazi upravo u mozgu, ​gde utiče na funkcionisanje ćelija i prenosi informaciju iz jednog u drugi deo mozga.

​Serotonin reguliše rad ćelija koje su odgovorne za raspoloženje čoveka, pamćenje, socijalno ponašanje, seksualne želje, radnu sposobnost, koncentraciju, itd.

Ako u mozgu postoji nedostatak serotonina, simptomi se ispoljavaju kao loše raspoloženje, povećana anksioznost, umor, rasejanost, nedostatak interesa za suprotni pol, depresija, uključujući i najteže oblike.

Nedostatak serotonina je takođe odgovoran za one slučajeve u kojima ne možemo da izbijemo predmet obožavanja iz svoje glave, ili, alternativno, ne možemo da se oslobodimo opsesivnih ili zastrašujućih misli.

Psiholozima je veoma korisno da znaju da se ne rešavaju svi psihološki problemi razgovorima, ponekad se mora kod klijenta da popravi unutrašnja hemija.

​U stvari, ako se čoveku podigne nivo serotonina kod njega će nestati depresija, prestaće da se kači za neprijatna iskustva i na mesto problema brzo dolazi dobro raspoloženje, radost života, priliv snage i bodrosti, aktivnosti, zanimanje za suprotni pol.

Na taj način, možemo reći da je serotonin – antidepresiv, koji je uklonio depresiju i učinio život čoveka radostnim i srećnim.

Kako povećati nivo serotonina?

​Najjednostavniji i najdostupniji način je biti što više na svetlosti, pod zracima sunca, ili barem u kući napraviti bolje osvetljenje.

Drugi efikasan način podrazumeva da treba da počnete da pazite na položaj tela . Savijena kičma i nemarno držanje uzrokuje smanjenje nivoa serotonina i gotovo automatski dovodi do pojavljivanja osećaja stida, a kod nekoga osećaja krivice. A pravo držanje izaziva povećanje nivoa serotonina, povećava samopouzdanje i raspoloženje.

Treći način da se poveća nivo serotonina – je da koristite u ishrani one proizvode koji će vašem telu pomoći u preoizvodnji serotonina, a sadrže amino kiselinu triptofan, od koje organizam proizvodi serotonin.

Rekorder po sadržaju triptofana je tvrdi sir. Nešto manje triptofana sadrži krem sir. Slede posno meso, jaja, sočivo. Takođe, velika količina triptofana se nalazi u pečurkama, pasulju, siru, prosu i heljdi.

Isto tako, ako vam je nizak nivo serotonina u organizmu, neophodni su vam vitamini B kompleksa. Oni se nalaze u životinjskoj jetri, heljdi, ovsu, pasulju i zelenoj salati. Još su vam potrebni i proizvodi koji sadrže magnezijum (on takođe stimuliše proizvodnju serotonina).

To su: pirinač, suve šljive, suve kajsije, mekinje, alge. Da bi podigli nivo serotonina, jedite banane, dinje, smokve, bundeve, narandže.

Pored pravilne ishrane, postoje i drugi izvori serotonina. 

​Za povećanje serotonina pomažu fizičke aktivnosti. Odvojite barem 20 minuta dnevno da ih upražnjavate ili se bavite bilo kojim vidom sporta (trčanje, plivanje, ples, itd), i uskoro ćete podići raspoloženje i osećaćete se mnogo bolje. Ako ne možete da se bavite sportom – barem pešačite.

​Fizička aktivnost se dopunjava dobrim snom: za proizvodnju serotonina neophodna je naspavanost. Svež vazduh (i još jednom – sunce), takođe pomaže da se poveća nivo serotonina.

Više komunicirajte sa prijateljima i prijatnim za vas ljudima, bavite se poslom koji volite, ili hobijem, slušajte omiljenu muziku, pružajte sebi više prijatnih trenutaka – to će sigurno pomoći.

Važno! Uzročno – posledična veza između količine serotonina u organizmu i raspoloženja je “dvosmerna” ako se povećava nivo ove supstance, stvara se dobro raspoloženje; ako se pojavi dobro raspoloženje – počinje da se proizvodi serotonin.

Renata Kulić, prpressserbia

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.