Ta mala slatka zadovoljstva – crunchy, kremasta, sa aromom vanile, filom od lešnika, hladna ili u formi napitka sa penom – čemu tolika ljubav prema slatkišima? Slatkiši dokazano doprinose gojenju, taloženju masnih naslaga, rastu lošeg holesterola i nivoa šećera u krvi, a kumulativno posmatrano i – povećavaju rizik za brže starenje, srčani i moždani udar.

S jednog aspekta – ljudi vole slatkiše zbog (kratkoročnog) uticaja na receptore u mozgu zadužene za osećaj budosti i stimulaciju energije. Kada pojedete nešto slatko gotovo u trenutku osećate smanjen nivo stresa i srazmerno tome – rast energije. Takvi efekti najčšešće ne traju duže od 35 minuta.

Drugo gledište u fokus stavlja tezu da je u ljudskoj prirodi da obožavaju ono što ne bi trebalo. Toliko smo izloženi uticaju medija, da gotovo svakodnevno do nas stižu poruke o negativnim efektima industrijskih šećera i zaslađivča na zdravlje i izgled. U (buntovnoj) prirodi čoveka je da se takvim načelima suprotstavlja bihevioralnom komponentom. Mnogi ljudi ne mogu da zamisle obrok bez dezerta na kraju – zaokružena, slatka celina.

Sugar Detox je koncept ishrane osmišljen tako da telu da vremena da zaboravi na sve pozitivne efekte koje je (kratkoročno i samo prividno) imalo od konzumiranja slatkiša. Najbolja stvar kada odlučite da poštujete Sugar Detox jeste ta što i dalje smete jesti slako – naravno ograničene kolilčine i odabrane namirnice. Ključ je u tome da dozvolite telu da odmori od efekata slatkiša i da u potpunosti iskoreni potrebu za njima. Prva tri dana bez slatkiša u ishrani biće vam najteža, ali nakon toga vaše telo uopšte neće “tražiti” nešto slatko, te će i vama pomisao na slatkiše sada izazivati manje uživanja, pa i želje za konzumiranjem. Gotovo 98% ljudi koji su bar na 10 dana isključili slatkiše iz ishrane nakon ponovne konzumacije istih, imali su osećaj mučnine, nervoze želuca pa i jake migrene.

Najbolji način da počnete i opstanete u Sugar Detox programu je da ojačate svoju volju. Nemojte počinjati ovagav plan ishrane ukoliko ste motivisani isključivo fizičkim komponentama izgleda – da smršate, dopadnete se drugima i obučete baš tu haljinu koja vam je za 2, 3 konfekcijska broja veća. Prestanite da konzumirate slatkiše da biste se osećale bolje poletnije, imale više energije, bile mnooogo bolje raspoložene, sa lepšom kožom, zdravijom kosom i noktima, belim zubima, pa i sa par kilograma manje.

Verujemo da su mnogi stigli do ove tačke sa čitanjem u pravo zbog obećanja o dozvoljenim slatkim zalogajima koji neče pokvariti vaš plan za Sugar Detox program. Na početku programa kupite jednu crnu čokoladu sa 70% kakao delova (ili više %) i neka vam ona bude dezert za narednih 45 dana – rasporedite kako vam je volja. Tri puta nedeljno posle doručka pojedite kašiku bagremovog meda. Jedite banane, klementine, kruške, maline, jabuke – neograničeno. Dobar izbor su i proteinske štanglice, samo vodite računa o sastavu – birajte one koje ne sadrže industrisjki šećer već fruktozu iz voća.  Kafu pijte sa malo mleka bez laktoze i to samo 2 puta nedeljno. Slobodno možete konzumirati ceđene sokove sa 100% voćnim sadržajem – pomorandža, breskva, jabuka. A kada vratite telo u No Sugar ravnotežu – častite sebe jednim malim sladoledom od vanile koji ima svega 120 kcal po porciji (Frikom sladoled u čaši – Bla, bla). 🙂 Jer samo onda kada imate poptuni osećaj slobode i prava da pojedete kad god i šta god želite, možete u potpunosti biti srećne, zdrave, vitke i hraniti se pravilno.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.