Često se u telu zadrži višak voda. Višak vode okrivljujemo za osećaj nadutosti, težinu u nogama, zglobovima, stomaku… Ovaj problem se često naziva i „lažno gojenje“. U nastavku teksta, predstavljamo šest načina, koji će vam pomoći da se rešite viška vode i vratite kilažu u normalno stanje.

#1 Smanjite unos ugljenih hidrata

Ugljeni hidrati su često razlog zbog kojeg dolazi do zadržavanja vode u organizmu. Postoje loši ugljeni hidrati, to su šećeri. Kada konzumirate ugljene hidrate, a ne koristite ih odmah za stvaranje energije, vaše telo ih pretvara u glikogen. Svaki gram glikogena koji se taloži, čini da dobijete čak 2,7 grama vode. 

#2 Smanjite unos natrijuma

So je definitivno magnet za zadržavanje vode u organizmu. Ona se krije u velikom broju namirnica. Iako mislite da niste prekoračili njegovu dnevnu, dozvoljenu upotrebu, varate se!

Da li ste znali?

Neki ljudi su osetljiviji na so od drugih. Ukoliko primetite nadutost na prstima, nakon što pojedete nešto, znači da ste jako osetljivi na so. Promenite način ishrane!

#3 Uzimajte magnezijum

Magnezijum je veoma koristan kada se koristi kao dodatak ishrani. 

Često se u toku menstruacije ili pre nje osećate naduto? Svakog dana popijte magnezijum! Evo zašto:

Prvog dana menstruacije, žena zadržava najviše vode u telu. Kako ciklus odmiče, hormoni koji su zaduženi za kontrolu zadržavanja vode, vraćaju se u normalu. Studije su pokazale da, uzimanje magnezijuma pre i tokom menstruacije, može smanjiti nadutost i dobijanje “vodenih” kilograma.

#4 Pijte vodu

Kada konzumirate više soli nego što treba, vaše telo ne šalje prave signale da vam je potrebna voda. Ukoliko ne pijete dovoljno vode, vaše telo će već nakupljenu vodu, koja se nalazi u organizmu, zadržavati, kako bi sprečilo potpunu dehidrataciju. Stoga, treba piti što više vode, kako bi ona cirkulisala kroz organizam, na taj način ćete uspešno skinuti “vodene” kilograme. 

#5 Konzumirajte više kalijuma

Istraživanja su pokazala da, konzumiranjem većih količina kalijuma, smanjujete mogućnost zadržavanja vode u organizmu. Potrebno je unositi 4,7 grama kalijuma svakoga dana. 

#6 Poboljšajte fizičku aktivnost

Što se više krećete i vežbate, to će višak vode lakše odlaziti iz organizma. Trening stimuliše krvotok i limfnu tečnost, koji pomažu u uklanjanju viška vode. Na taj način ćete izgubiti i višak kilograma. Fizička aktivnost je pola zdravlja!

Jelena Radešić